Pages Mulitpage blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn O

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een Userform met een multipage erop. Nu kan de gebruiker van pages verwisselen met een paar buttons. Maar dit kan ook door direct te klikken op een van de andere aanwezige pages. Zo kan de gebruiker van page 3 direct naar 1 gaan, etc.
Deze optie wil ik graag blokkeren. Zodat de gebruiker alleen de buttons kan gebruiken om van page te verwisselen.

Is hier een handige methode voor ?

Of moet ik een stuk code schrijven waarbij de niet actieve pages disabled worden?

b.v.d. Martijn

Zet de eigenschap Style van de multipage op 2 -fmtabstylenone)

:o Juist, wel bij de eigenschappen van de pages gezocht maar dit bij de multipage gemist.

Maar kan ook niet op een andere manier? Nu ben ik namelijk wel mijn grafische tab-indeling kwijt.
Kan er wel een label op 'plakken' of de Userform.caption aanpassen maar qua uiterlijk heeft de multipage toch de voorkeur.

Alvast bedankt voor de hulp!

De omlijning en de tabs + captions van de multipage zijn niet meer zichtbaar op het Userform. Zijn 'Style' word verwijdert zoals de eigenschap het zelf al stelt. (2 -fmtabstylenone)

Deze had ik graag behouden gehad.

Laatst bewerkt:
Wat wil je: tabs zien, die daarmee tegelijkertijd te gebruiken zijn of tabs uitschakelen, waardoor de zichtbaarheid overbodig wordt ?

Beste Martijn,

Hieronder, was wel even een uitdaging :thumb::D, de code waardoor het niet mogelijk meer is om tussen de tabbladen te switchen.

Code:
Dim intern As Boolean

Private Sub TabStrip1_Change()

If intern = True Then GoTo EINDE
If Not TabStrip1.SelectedItem.Name = TabStrip1.Name Then
    intern = True
    TabStrip1.Value = TabStrip1.TabIndex
    intern = False
    Call MsgBox("Het is niet mogelijk handmatig een ander tabblad te kiezen, gebruik hiervoor de desbetreffende knop!", vbInformation, "Waarschuwing")
End If

EINDE:
End Sub

De interne boolean is om bij het terugzetten van het tabblad de check over te laten slaan.
Verder spreekt volgens mij voor zich, mocht dit niet zo zijn dan kan je me altijd bereiken.

Mvg. René

Code met hetzelfde effekt:

Code:
Private Sub MultiPage1_Change()
  MultiPage1.Value = 0
End Sub

Wat wil je: tabs zien, die daarmee tegelijkertijd te gebruiken zijn of tabs uitschakelen, waardoor de zichtbaarheid overbodig wordt ?

Ik wil dus eigenlijk de tabs zien maar niet kunnen gebruiken. (alleen met een button)
Dus in dit geval is de zichtbaarheid niet overbodig. ;)

Beste Martijn,
Hieronder, was wel even een uitdaging :thumb::D, de code waardoor het niet mogelijk meer is om tussen de tabbladen te switchen.

Het is eigenlijk weekend maar wilde het toch even testen. Werkt prima ! :thumb:
Moest alleen even van de tabstrip een mulitpage maken.

Code met hetzelfde effekt:

Code:
  MultiPage1.Value = 0
End Sub

Zo zet je hem toch bij elke change op page index 0 ?
Bij de code van A4A werken de buttons, om van page te veranderen en als het op de page zelf klikt krijg je een msgbox.

Beide in ieder geval bedankt voor het meedenken !

Dan lijkt deze me wel wat:

Zet de eigenschap Tag van Multipage1 op 0
en gebruik:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  If MultiPage1.Value < MultiPage1.Pages.Count - 1 Then
    MultiPage1.Tag = ""
    MultiPage1.Value = MultiPage1.Value + 1
  End If
End Sub

If MultiPage1.Tag <> "" Then MultiPage1.Value = MultiPage1.Tag