Ik kan het wel iets verduidelijken, nu ik niet achter een telefoon zit

. Alinea-instellingen zoals regelafstand en afstand voor en na zijn een onderdeel van
alinea's. Die zijn op hun beurt weer onderdeel van
Stijlen. Als je de regelafstand en afstand Na vast wilt veranderen (ik zou dat overigens niet doen met de waarden die jij wilt, maar dat is een ander verhaal) dan doe je dat dus in de stijl die gebruikt wordt voor de betreffende tekst. De meeste tekst zul je typen in de stijl Standaard, dus daar zul je waarschijnlijk de instelling moeten maken.
Pagina-eindes doen niets meer dan een harde markering maken tussen twee pagina's. De ruimte die je daarbij creëert wordt bepaald door de onder- en bovenmarge. Dat heeft verder niets met de alinea-instellingen te maken. Al is het wel zo dat de een of andere gare banaan bij Microsoft het leuk vindt om bij de stijl <Kop1> een vaste bovenruimte te creëren, waardoor het
lijkt alsof de tekst (Kop1 wordt meestal voor hoofdstuktitels etc. gebruikt) met een lege regel begint. Onzin, in mijn ogen. Ik vind dat je normaal gesproken alleen maar ruimte aan de
onderkant van een alinea hoeft in te stellen. Maar dat is dus niet de schuld van de Pagina-einde.