• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pagina-einde midden in lijst onderdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik heb een overzicht met liederen die gegroepeerd zijn:

Thema 1
lied 1
lied 2
lied 3

Thema 2
lied 4
lied 5
lied 6

Ik wil voorkomen dat Excel een pagina-einde tussen bijv. lied 4 en 5, maar vóór Thema 2 plaatst. Zoals ik in tekstverwerkingsprogramma's iets als "blok beveiligen" kan instellen.
Kan dat ook in Excel (2007)?

Laatst bewerkt:
Handmatig paginaeinde toevoegen

Gouido,

als je gaat staan op de regel waar "Thema2" staat kun je handmatig een paginaeinde invoegen via: Invoegen > Paginaeinde.

Is dat wat je zoekt?

Is dat wat je zoekt?
Nee, helaas. Excel mag wel zelf pagina-einden invoegen, maar dan alleen aan het begin van een thema.

N.B.
In mijn vorige posting verwees ik naar "blok beveiliging", maar bij nader inzien bedoelde ik wellicht de "weduwe-/wees"-optie.

voorbeeldje

Hoi Guido,

heb je een voorbeeldbestand?

Draaitabel?

Guido,

in de bijlage heb ik een poging gedaan mbv een draaitabel.
Lijkt dit een beetje op wat je wil?

Bijlagen

Lijkt dit een beetje op wat je wil?

In elk geval hartelijk dank voor het meedenken, maar dit bedoel ik niet.
Het uiteindelijke resultaat moet (in mijn geval) 2 A4-tjes zijn met die 2 kolommen erop. De enige "voorwaarde": Een thema mag niet op verschillende pagina's staan, als een thema met de bijbehorende liederen over een paginagrens heen gaat, moet dat gehele thema automatisch doorschuiven naar de nieuwe bladzijde (ik wil daar zelf geen handmatige pagina-einde invoegen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan