• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pagina einden

• Onderwerp starter Onderwerp starter TJ86
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TJ86

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2014
Hallo,

ik ben voor mijn werkgever een prijslijst in Excel aan het maken. Nu is het zo dat deze prijslijst meerdere pagina's bevat.
Geen probleem natuurlijk :-)

Nu is het zo dat de prijslijst is opgebouwd uit rijen met tabellen. Het zijn niet daadwerkelijk TABELLEN maar de prijslijst is zo opgemaakt
qua layout en kleuren dat het lijkt alsof er tabellen in voorkomen.

Nu is het zo, dat de pagina einden automatisch worden gezet aan de hand van de marges e.d. Je raadt het al, deze staan dus soms midden in de tabel.
PAGEEND.png

Is het mogelijk om de pagina einde (als deze eindigt midden in een tabel) altijd te laten vallen bóven de kop van de tabel? Waar een nieuwe tabel begint staat altijd de tekst "GRP_ID_xx" in kolom A.

Is het mogelijk om dit dmv VBA zo te maken dat als dit het geval is de pagina einde door een knop opnieuw wordt ingesteld, zonder dit handmatig te hoeven doen?

Thx! Grtz TJ

Geen idee of er nog meer voorkomt in kolom A vandaar de 'Find' methode.
Code:
Sub hsv()
Dim c As Range, firstaddress As String
 With Sheets("Blad1")
  .Cells.SpecialCells(12).PageBreak = xlNone
 Set c = .Columns(1).Find("GRP_ID_xx")
     If Not c Is Nothing Then
           firstaddress = c.Address
    Do
       .HPageBreaks.Add c.Offset(1)
      Set c = .Columns(1).FindNext(c)
    Loop While Not c Is Nothing And c.Address <> firstaddress
  End If
 End With
End Sub

Misschien moet de pagina-einde nog eentje omhoog. maar dat kan jezelf met de offset(1) door een minteken te plaatsen voor de 1.

Harry,

volgens mij doe ik iets verkeerd? Ligt het er misschien aan dat de zogenaamde 'titelbalk-regel' in kolom A bij de eerst "zogenaamde tabel"
de tekst "GRP_ID_01", bij de 2e "GRP_ID_02" enz. staat?

Ik heb de VBA in het tabblad geplaatst

Plaats het bestand eens.

I.v.m. bedrijfsgevoellige informatie kan dat helaas niet, ik zou je wel kunnen uitnodigen via TeamViewer?! Is dat een optie?

Verwijder die informatie en vul fictieve gegevens in.

Ik kan het bestand niet toevoegen, heb het al geprobeerd met winrar... kan ik het je mailen ? 160kb terwijl ik 100kb max mag toevoegn

Plaats het als .xlsb (binair).

En nu kan ik ineens 165kb toevoegen met xlsb... snap er niets meer van... misschien zat er iets in dat broodje gezond vanmiddag?

Enfin, deze versie is kaler dan kaal... álles is eruit...

Zou je eventueel ook meteen naar dat HeaderImage geval kunnen kijken? De gegevens worden ingevoerd in tabblad "Klantgegevens" in K11 en K7 en moeten resulteren in een headerimage in het tabblad "Calculatieblad"

Laatst bewerkt:
Ik zie helaas geen bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan