Pagina in paginanummering overslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

DBROB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2010
Berichten
3
Hallo,

Ik probeer in mijn word 2007 document een pagina over te slaan in de nummering. echter krijg ik dit niet voor elkaar. de bedoeling is als volgt:

Pagina 1 - nr 1
Pagina 2 - geen nummer
Pagina 3 - nr 2

Het komt op meerdere plekken in mijn document voor dat ik één pagina wil uitsluiten van de automatische nummering(niet in vast patroon). kan dit automatisch worden ingesteld? Handmatig lukt dit wel maar aangezien document regelmatig wijzigt is dit veel werk.

Kan iemand mij helpen?:d
 
Jazeker, geen probleem. Heb je wel eens van secties gehoord? Zo nee, kijk dan even naar bijgevoegd voorbeeldje, ik vermoed dat dát is wat je wilt bereiken?
 

Bijlagen

  • Fdsds.docx
    18 KB · Weergaven: 748
Laatst bewerkt:
Hoi,


.... maar niet automatisch.
Je wilt de automatische paginanummering in een 'niet vast patroon' voor bepaalde pagina's uitsluiten.
En omdat er geen patroon in zit, kan je het dus ook niet automatisch laten doen.
Rest de oplossing van gast0225.
Een andere optie (maar daar zit dan al een patroon in) is om elke sectie met een eerste afwijkende pagina te laten beginnen die je vervolgens géén nummering meegeeft.
 
Wat ik nog vergat: het voorbeeldje dat ik plaatste is zoals het nú op het beeldscherm komt, nietszeggend. Dubbelklik op een paginanummer en de sectie informatie verschijnt. Scroll daarna door het document. Kijk vooral ook naar de tekst rechts in beeld -> 'Zelfde als vorige', dáár zit de sleutel.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is alleen nog steeds dat hij de tussen pagina wel mee doortelt, hij is alleen niet zichtbaar. met secties instellen kan ik wel elke sectie instellen, "Beginnen bij pagina..." maar als ik dan een pagin aergens tussen invoeg moet ik elke sectie opnieuw instellen.

kan dit uberhaubt automatisch?
 
Dat probleem van doortellen heb je niet als je bij de desbetreffende paginanummerinstellingen kiest voor 'Beginnen bij' en daar zélf een wenselijk nummer invoert.
Nee, 100% automatisch is het niet te krijgen.
 
Paginanummering.

Ik zit met hetzelfde probleem,
Ik werk niet super vaak met word 2007.

In iedergval wil ik ongeveer hetzelfde bereiken,
Ik wil dat hij mijn paginanummering oneven nummert per pagina
dus 1..3..5 (dit is inclusief het voorblad)

Omdat een a4'tje 2 kanten heeft wil ik dit ook gewoon mee laten tellen als pagina nummering.
Hoe stel ik dat in. Van secties begrijp ik niet zoveel.

Groetjes,
 
Wat secties betreft zal je dus even moeten gaan lezen in de Help van Word.
Als je je wat verdiept hebt in secties heeft het pas nut om verder te 'praten'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan