Pagina indeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnMGD

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2004
Hallo,

Het probleem is in Microsoft Office 2003.
Normaal als ik een nieuw leeg document aanmaak zijn de marges waar de cursor staat als volgt: Boven en onder marge 25,7 mm linker en rechter marge 31,7 mm, volgens mij zijn dit de standaard instellingen, door een of andere oorzaak is de bovenmarge nu 0, linker en rechter marges zijn wel goed.
Als ik echter bij Paginainstellingen kijk staan de marges wel ingesteld op bovengenomde waarden, echer als daarna weer een nieuw document aanmaak staat de cursur weer helemaal bovenin, mijn vraag is nu hoe kan ik deze marges weer vergrendelen in de standaard marges zoals boven genoemd, zodat bij aanmaak van elk nieuw document mijn marges aangehouden worden.

JohnMGD.

Blader naar:

c:\documentsand settings\[jou gebruikersnaam]\application data\microsoft\sjablonen.

Hier staat het bestand NORMAL.DOT

Dubbelklik erop, zodat het geopend wordt in Word.

Wijzig nu via het menu Bestand > Paginaindeling de marges zoals je dat wenst
En sluit Word weer af
Als je Word nu weer opstart, krijg je een nieuw doc. met de juiste margeinstelling

Overigens zijn de door jou opgegeven marges niet 'standaard', dus hierin was al iets gewijzigd.

Mocht het geen effect hebben, controleer dan via menu: Extra > Opties; tabblad bestandslokaties, wat de lokatie is van de gebruikers-sjablonen.

Hoi John,

Als je de tip van Teun hebt uitgevoerd en er lijkt nog steeds iets mis te zijn met de bovenmarge, kun je misschien nog even bij Extra - Opties - Weergave kijken of er een vinkje staat bij "witruimte tussen pagina's".

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan