• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pagina-instelling gaat automatisch op automatisch...

Status
Niet open voor verdere reacties.

cocko

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Beste Helpers,

Ik heb een vervelend probleem: Ik heb een Excel-bestand waarvan ik de afdruk van één sheet wil aanpassen aan 1 pagina. Dit kan uiteraard via pagina-instelling en dan aanvinken 1 bij 1 pagina. Tot zover geen probleem, ik kan hem dan ook netjes printen.

Echter als ik een andere sheet selecteer en ga vervolgens weer terug naar mijn te printen sheet, dan staat de paginainstelling weer op automatisch. Ik moet dus voor iedere print de instellingen aanpassen, hetgeen uiteraard niet handig is.

Heeft iemand enig idee waar ik kan zoeken?

Alvast hartelijk bedankt,

Henk

Hoi,

Even een 'tussenvraag': heb je het bestand opgeslagen, nadat je voor die ene sheet de afdruk-instellingen hebt gewijzigd, maar voordat je naar een andere sheet klikt?

Ja, ik heb al vanalles geprobeerd maar hij blijft steeds op automatisch springen.

Hoi,

Ongetwijfeld is daar een stukje VBA-code voor, maar je kan ook een 'printmacro' maken, die je vervolgens als 'knop' in je werkbalk zet ....

Tip: Voordat je start met het opnemen van de macro: open het bestand en kies een ánder werkblad dan die waarvan je de printinstellingen wilt aanpassen .....
Als eerste moet je dus klikken op de tab van het werkblad dat je 'aangepast' wilt printen en dat is tegelijk je eerste macro-opdracht die in de routine wordt opgenomen.

Beste Vanveelen,

Bedankt voor het meedenken! Ik heb zojuist de oorzaak van mijn probleem ontdekt:
een fout stukje code in ThisWorkbook...

In plaats van activewindow.zoom = 120 stond daar activesheet.pagesetup.zoom = 120

Dus excel deed gewoon wat er van hem gevraagd werd....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan