pagina is groter bij een andere resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

krizzy

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Berichten
171
Hallo,

Probleem: Ik heb een pagina die op een 1024x768 scherm mooi in het scherm past, op m'n andere pc (800x600) heb ik die pagina veel te groot en ik krijg scrollbars.

Vraag: Is er een mogelijkheid om die pagina even groot weer te geven als op 1024x768 ?

Met javascript ? mss anders ?

Alvast Bedankt !
Kriz De Logi
 
Hallo,

Probleem: Ik heb een pagina die op een 1024x768 scherm mooi in het scherm past, op m'n andere pc (800x600) heb ik die pagina veel te groot en ik krijg scrollbars.

Vraag: Is er een mogelijkheid om die pagina even groot weer te geven als op 1024x768 ?

Met javascript ? mss anders ?

Alvast Bedankt !
Kriz De Logi

Bureaublad->rechtermuisklik->eigenschappen->instellingen->waar je de resolutie aan kunt passen.
Suc6;)
 
Als je wilt dat bezoekers van de pagina 'm ook in 800x600 kunnen zien zonder scrollbars (en zonder van resolutie te hoeven veranderen), dan helpt dat niet.

Het enige wat dan helpt (en 'm ook op grotere resoluties dan 1024x768 mooi beeldvullend maakt) is een "liquid layout", die zich automatisch aan de breedte van het scherm aanpast. Verticaal scrollen zal je altijd wel moeten bij lage resoluties, maar dat is iedereen gewend.

Zo'n vloeibare layout kan (niet met javascript, maar) met css gemaakt worden, waarbij je de meeste maten niet in pixels, maar in procenten opgeeft. Dit is er zo eentje.
Maarrr... punt is, dat je er vanaf het begin van de bouw van een website rekening mee moet houden. Om als een site eenmaal klaar is, die achteraf nog flexibel te krijgen, kan een vreselijk karwei zijn, en misschien kan zelfs de hele site het beste overnieuw gemaakt worden. - Maar bij een eenvoudige layout die al met externe stylesheets werkt, kan het vrij eenvoudig zijn.
Het hangt dus helemaal van de opbouw en indeling van de site af, of die zich ervoor leent om "geliquideerd" te worden. ;)

Ik hoop dat dit een beetje een antwoord is.
CSShunter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan