Pagina lang strekken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan zul je hem een hoogte mee moeten geven in de css...
bijvoorbeeld:

#textcontainer{
height: 300px;
}

Vreemd dat je dit vraagt, want bij newsbulletin doet je wel gewoon een hoogte meegeven.

Ja maar dat is een vaste hoogte, en niet resolutie relevant. min-height:100% heb ik ook al geprobeert, maar dit resulteert in een paginalengte + nog eens de header.

100% van wat pakt hij dan? -> De hoogte van de gehele resolutie.
Je zult dus 100% min al je andere divjes moeten doen..

De andere divjes gaan niet om procenten maar om pixels, aangezien deze worden gevuld door plaatjes. Ik zie dus niet hoe ik kan nagaan hoeveel % ik nog nodig moet hebben.

Laatst bewerkt:
en als je de hele site in een div zet

voorbeeld:
HTML:
<body>
<div id="site" style="margin: 0; padding: 0; width: 100%; height: 100%;">
     <div id="header" style="background-color: blue; width: 100%; height: 90px;">
         <!-- de content van je header -->
     </div>
     <div id="content" style="background-color: red; width: 100%; height: 100%">
         <!-- de content -->
     </div>
</div>
</body>

@ bas1278
Kijk eens naar mijn code, dat doe ik al. Tevens de HTML tag manier geeft hetzelfde resultaat.

Helaas, het is nou net wat gecompliceerder. Bij het vorige template (wat ik voor school deed) lukte het wel, maar dit was een frame-header-main-footer combinatie. Hier kun je zien hoe het huidige template is opgebouwd.

Enige aanpassingen aan de CSS:
#page heeft nu een min-height van 100%, zodat deze tot onderaan strekt (zoals te zien in het voorbeeld met de rode border)
De footer heeft een fixed positie op dit moment, maar deze moet natuurlijk gewoon onderaan de pagina komen, ook als de #main container zich langer uitstrekt.

Als ik de #main container een ander type positie geeft, wisselen de gewenste resultaten zich af. Bij het een strekt de container tot aan de footer, maar maakt zichzelf niet groter zodra er meer tekst in komt. Bij het ander maakt hij zichzelf wel groter met meer tekst, maar strekt hij zich niet uit tot de footer.

Het gaat dus enkel om de grote, gele (#main) container die problemen oplevert. De #top heeft een transparante achtergrond, terwijl #main wit is. Ik kan dus geen frame-header-main-footer stijl toepassen.

Aha, kan je ook een bump geven naar een online testpagina, zodat we kunnen zien wat de actuele html en css is, en waar het precies mis gaat?

HTML / CSS

Die slideholder is een jQuery imageslider, niet speciaals aan. Dit heeft niets aan de vorm van het template veranderd, aangezien de ruimte voor deze slider als was gemaakt.

Daarnaast, heb ff aangegeven dat #main tot aan de onderkant van #page moet komen, en dan #textwrapper en #quicklinks tot aan de onderkant van #main.

Desnoods moet dit maar worden gedaan met JavaScript, ik hoor net van mijn ICT docent dat dit praktisch onmogelijk is zonder. Helaas heb ik zero JavaScript ervaring, dus zou iemand me hiermee kunnen helpen indien CSS echt geen mogelijkheid bied?

Laatst bewerkt:
Hoi Remi,
Je html- en css-bestand bij pastebin geven alle twee een page not found.

Als je geen testpagina online hebt (wat het leven wel een stuk makkelijker maakt), kan je ze dan hier inplakken in een reactie?
  • Met de knop
    html.png
    kan je ze in een html code-kader krijgen, met de knop
    code.png
    in een css code-kader.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan