pagina menu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pontoe

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Berichten
351
ey allemaal, is het mogelijk om als menu (voor de pagina's) iets te maken, bijvoorbeeld een php bestandje, waar je de links in aanpast, en dat je dat dan in kan voegen in alle pagina's? ik maak namelijk het grootste gedeelte van mijn site met puur de code, en dan is het erg veel werk om, als je een nieuwe pagina hebt, de link overal in te voegen... kan dat?
 
Ja hoor, natuurlijk is dat mogelijk! :D.
Je maakt dan een bestandje (bijvoorbeeld menu.php).

Op elke pagina waar je wilt dat menu.php geinclude wordt zet je:
PHP:
<?php include("menu.php"); ?>
 
cool! en lekker simpel :D bedankt voor het erg snelle antwoord!
 
moet daar niet iets van </php> achter? of werkt php niet zo? ik ben niet zo goed met php -_- maar ik heb het ingevoegd, en ik heb menu.php naar mijn server geupload (lycos), maar er verschijnt niets... als ik naar de pagina ga, en dan /menu.php intoets (adres) kom ik wel op een pagina met dat menu, maar hij wil hem niet in de pagina invoegen...
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Je moet wel zorgen dat de pagina waar je de include functie in hebt staan wel eindigt met .php
Dus staat je <?php include ("menu.php"); ?> in index.html dan moet je de index.html veranderen naar index.php

gr jeboem
 
oke... heeft dat verder geen gevolgen voor de rest van de pagina? maar dit kan dus ALLEEn op een .php pagina?
 
hmm, hij laat nu inderdaad het menu zien... bedankt!
 
oke... heeft dat verder geen gevolgen voor de rest van de pagina? maar dit kan dus ALLEEn op een .php pagina?

Inderdaad.....
alles wat tussen de <?php ..... ?> staat wordt alleen uitgevoerd als je pagina op .php eindigt. en de rest leest ie gewoon als html.

gr Jeboem
 
ok dan, heel erg bedankt! ik ben nu bzig om het menu op de goeie plek te krijgen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan