pagina met iframe gelinkt naar database, uitlijning niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verander dit (regel 30):
HTML:
<iframe src="youreditor.php" frameborder="0" scrolling="no" width="540" height="500"></iframe>
Naar dit:
HTML:
<iframe src="youreditor.php" frameborder="0" scrolling="no" width="540" height="500" HSPACE="-15"></iframe>
Ik schat dat -15 genoeg is, verander anders even de waarde

Ik weet niet, hspace mag niet in xhtml. En alles staat netjes in de stylesheet, zonde om dat te veranderen, lijkt mij.
Ik heb even heel vluchtig gekeken, als je geluk hebt is dat 't...
Je hebt bij <ul> niet de marges en padding op 0 gezet. Dat is in diverse browsers verschillend, dus wie weet...

Hé, ik zie een verdwaald ulletje. :)
HTML:
<div class='titel'>Modo eetcafe</div><ul>
<iframe src="youreditor.php" frameborder="0" scrolling="no" 
  width="540" height="500"></iframe>
Effe checken, en kijk es aan, de html-validator had dat ook gezien. Kan toch wel eens een hoop kopgekrabbel schelen, zo'n validator. ;)

Zou dat schelen?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hé, ik zie een verdwaald ulletje. :)
HTML:
<div class='titel'>Modo eetcafe</div><ul>
<iframe src="youreditor.php" frameborder="0" scrolling="no" 
  width="540" height="500"></iframe>
Effe checken, en kijk es aan, de html-validator had dat ook gezien. Kan toch wel eens een hoop kopgekrabbel schelen, zo'n validator. ;)

Zou dat schelen?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

ok, dit heeft al een beetje geholpen, in firefox is het nu perfect. nu nog proberen met -15 voor IE

Verander dit (regel 30):
HTML:
<iframe src="youreditor.php" frameborder="0" scrolling="no" width="540" height="500"></iframe>
Naar dit:
HTML:
<iframe src="youreditor.php" frameborder="0" scrolling="no" width="540" height="500" HSPACE="-15"></iframe>
Ik schat dat -15 genoeg is, verander anders even de waarde

ok, dit is al veel beter thanks.

heeft er iemand van jullie ervaring met fckeditor? zoals je misschien al wel gezien hebt heb ik ook daar een probleem mee de rechterkant is precies afgesneden. ik heb een heel deel van van de knoppen in de file fckconfig.js , maar deze blijven toch eropstaan . moet ik deze nog ergens veranderen en kan ik de breedte van het editor scherm ook versmallen?

alvast bedankt

Hoi Zodiak,
Bij mij reageert IE7 wel op de HSPACE="-15" die er nu in staat, en Firefox niet. Maar daarmee staat het iframe in IE7 juist teveel naar links.
Dit kan kloppen, want HSPACE="-15" is ongeldige xhtml (die IE voor zoete koek slikt, en andere browsers niet). Het zou in de html moeten zijn (met kleine letters en een maateenheid erbij):
Code:
[font=courier]hspace="-15px"[/font]
of omgeschreven naar het css-stylesheet:
Code:
[font=courier]iframe { margin-left: -15px; }[/font]
Dan is het valid xhtml, en reageert ook FF > maar dan staat het iframe in alle frames teveel naar links.
Dus het hele HSPACE="-15" kan gemist worden, dan gaat het ook perfect in IE7 en IE8.

Blijft over: IE6, want daar staat het iframe toch nog teveel naar links. Maar niet alleen het iframe, ook de kop "MODO EETCAFE" erboven. De hele float-container #inhoudRechts staat hier veel te veel naar links! Dat is de "IE5/6 Doubled Float-Margin Bug".
  • Verklaring staat hier in PIE (Position Is Everything).
De oplossing staat er ook! ;) Je moet toevoegen in je stylesheet:
Code:
[font=courier]#inhoudRechts { display: inline; }[/font]
Dit is gelukkig onschadelijk voor latere IE-versies en voor de andere browsers, zodat er geen Conditional Comment aan te pas hoeft te komen om alleen IE6 en eerder te bedienen. - En dan is hier:
  • een testpagina met weglating van de hspace en toevoeging van de display:inline. :)
Mocht je het grijze randje van de iframe-inhoud willen laten samenvallen met de rode (later weg te laten) border van het iframe, dan kan dat niet in de huidige pagina gedaan worden.
Deze margin en/of padding zit in de binnen het iframe opgeroepen bestand www.modo-eetcafe.be/private/youreditor.php.
In dat bestand moet dan in de <head> toegevoegd worden:
Code:
[font=courier]<style type="text/css">
   body { margin: 0; padding: 0; }
</style>
</head>[/font]
(Het lijkt wat veel van het goede om voor dat ene regeltje een apart extern stylesheet te maken, maar dat is wel de top of the mountain). ;)

Hiermee zou alles geregeld moeten zijn. Klopt dat?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

[edit]Hoei, je laatste vraag over de fckeditor (f*ckeditor? ;) ) had ik nog even niet gezien, maar ook geen oplossing voor bij de hand.[/edit]

Laatst bewerkt:
Hoi Zodiak,
Bij mij reageert IE7 wel op de HSPACE="-15" die er nu in staat, en Firefox niet. Maar daarmee staat het iframe in IE7 juist teveel naar links.
Dit kan kloppen, want HSPACE="-15" is ongeldige xhtml (die IE voor zoete koek slikt, en andere browsers niet). Het zou in de html moeten zijn (met kleine letters en een maateenheid erbij):
Code:
[font=courier]hspace="-15px"[/font]
of omgeschreven naar het css-stylesheet:
Code:
[font=courier]iframe { margin-left: -15px; }[/font]
Dan is het valid xhtml, en reageert ook FF > maar dan staat het iframe in alle frames teveel naar links.
Dus het hele HSPACE="-15" kan gemist worden, dan gaat het ook perfect in IE7 en IE8.

Blijft over: IE6, want daar staat het iframe toch nog teveel naar links. Maar niet alleen het iframe, ook de kop "MODO EETCAFE" erboven. De hele float-container #inhoudRechts staat hier veel te veel naar links! Dat is de "IE5/6 Doubled Float-Margin Bug".
  • Verklaring staat hier in PIE (Position Is Everything).
De oplossing staat er ook! ;) Je moet toevoegen in je stylesheet:
Code:
[font=courier]#inhoudRechts { display: inline; }[/font]
Dit is gelukkig onschadelijk voor latere IE-versies en voor de andere browsers, zodat er geen Conditional Comment aan te pas hoeft te komen om alleen IE6 en eerder te bedienen. - En dan is hier:
  • een testpagina met weglating van de hspace en toevoeging van de display:inline. :)
Mocht je het grijze randje van de iframe-inhoud willen laten samenvallen met de rode (later weg te laten) border van het iframe, dan kan dat niet in de huidige pagina gedaan worden.
Deze margin en/of padding zit in de binnen het iframe opgeroepen bestand www.modo-eetcafe.be/private/youreditor.php.
In dat bestand moet dan in de <head> toegevoegd worden:
Code:
[font=courier]<style type="text/css">
   body { margin: 0; padding: 0; }
</style>
</head>[/font]
(Het lijkt wat veel van het goede om voor dat ene regeltje een apart extern stylesheet te maken, maar dat is wel de top of the mountain). ;)

Hiermee zou alles geregeld moeten zijn. Klopt dat?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

[edit]Hoei, je laatste vraag over de fckeditor (f*ckeditor? ;) ) had ik nog even niet gezien, maar ook geen oplossing voor bij de hand.[/edit]

Beste,

sorry voor de laate reactie maar ik heb dit nu kunnen proberen en werkt perfect.
zeer hartelijk bedankt .

weet jij misschien iets voor de beveiliging van een deel (de kopie van de website waar online tekst kan veranderd worden) dit zou een striktet area moeten worden zonder dat ik elke keer voor een andere pagina te openen hier moet inloggen. een registratie moet ik niet kunnen doen want er zijn maar twee mensen die hier mogen op inloggen. en ook wanneer iemand anders toch toegang probeert te krijgen of wanneer we nog niet ingelogd zijn we hier ook de melding van krijgen?

Hoi Zodiak,
Prettig dat ie nu werkt.
Ik zie dat je op 't moment al een Restricted Area hebt, want mijn eerdere testpagina komt nu in verboden gebied. :D

Of het mogelijk is om ingelogd te blijven als je eenmaal binnen bent (voor behandeling van een andere pagina): zoiets zal denkelijk via de serverinstellingen geregeld moeten worden (of toch via een cookie dat er met de fck-editor op wordt gezet? kan je daarvoor iets vinden in de fck-editor opties?). De server-logs zouden ook moeten kunnen melden wie aanvallen doet/probeert in te loggen e.d., en dat kan ook ergens op de server ingesteld worden, of zou met code in een bepaald bestand getriggerd kunnen worden. - Maar vraag me niet hoe: van servers heb ik geen kaas gegeten... :confused:

Iemand anders svp? ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

ok, tog bedankt. de beveiliging is nu met htaccess gedaan. hier heb ik nu het probleem als zij die ingelogd zijn nu terug naar de onbeveiligde deel willen gaan dan krijgen ze lastige meldingen van bent u zeker en dit en dat. weet iemand of ik dit kan uitschakelen? of hoe ik kan uitloggen van htaccess

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan