Pagina niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Berichten
1.245
Hallo iedereen. Ik heb een probleem met mijn router want toen ik nog geen router had kon ik alle sites bezoeken die ik maar wilde, en nu ik een router heb, komt er als ik een site open bij sommige sites een bericht omhoog dat zegt dat de pagina niet gevonden kan worden terwijl hij toch echt bestaat, dit levert ook problemen op als ik Multiplayer wil spelen in een computerspel, want dan kan ik niet met de Hoster connecten. Mijn bestuuringssysteem is WinXP. Dus: ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt.
 
Kan je de sites die niet in je browser te zien zijn wel pingen?

Welke router heb je?

(ik ben geen held met routers, maar nog wel wakker ;))
 
Noop, ik kan de sites niet pingen, en mijn router is een Vigor 2200we
 
Sites zoals www.google.nl die ik wel kan bereiken kan ik wel pingen (By The Way: je ligt al lekker te slapen he?, ikke niet hoor 't is overmorgen weer school dus ik geniet van een lange nacht zolang het nog kan)
 
Ik weet ook niet wat het is, maar ik weet wel hoe je het moet doen.
 
pingen.

Pingen had volgens mij te maken met de internet verbinding met de snelheid. En zorg ervoor dat de ping laag is, en blijft dan speelt het fijner.
 
Sorry jongens, maar we dwalen een klein beetje af van mijn vraag, dus please, is er iemand die mij kan helpen, ik heb hier al bijna een jaar last van.
 
zet eens bij tcp/ip gegevens in de computer de dns server op die van de internet provider en niet 192.168.1.1 ( router)

pe.
 
Jammer, gaat niet, hij staat op automatisch ip-adres geven, en ik weet niet wat ik moet doen om dat te veranderen
 
Dat het een rare taal is klopt. Dit is de hoofdserver van de makers van het spel. Als je www.mafia-game.com had ingetyped had hun server je (onzichtbaar) geredirect naar een andere pagina in het engles met de beschrijving van het spel.

Wat het ook betekend is dat je wel een connectie met hun server tot stand kunt brengen. De connectie op zich is het probleem niet. Het probleem zit hem in het omzetten van de website naam naar hun ipadres. Dit is de taak van een DNS server. Firewalls kunnen deze taak gedeeltelijk op zich nemen en ook problemen veroorzaken.

Kun je in de documentatie van jouw router iets vinden over DNS?
 
Jammer man.

Nee, helaas, daar staat niks over de DNS in. Maar ik weet wel hoe ik er moet komen, maar als ik iets bij de DNS wil intypen moet ik eerst automatisch een ip-adres geven uitzetten, en ik weet van DNS en IP eigenlijk niks af.
 
Trouwens, wacht, dat hoeft niet per se, ik kan het ip automatisch laten toewijzen en toch een DNS invullen, maar aan de firewall in de router ligt het niet, die heb ik uit laten zeteen door wat computergasten die bij het bedrijf Computel werken.
 
Geplaatst door pete1
zet eens bij tcp/ip gegevens in de computer de dns server op die van de internet provider en niet 192.168.1.1 ( router)

pe.

Sorry pete1 ik snap niet helemaal wat je bedoeld.
Kan je alstjeblieft ietsie duidelijker zijn.
 
Pete bedoelt waarschijnlijk dat in je connectie gegevens als primary DNS server het ipadres je eigen router staat opgegeven. Pete stelt voor dat je dat moet veranderen in het ipadres van een andere (publieke) server.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan