pagina niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransdemeyer

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
Berichten
40
k krijg een ongewoon aantal meldingen "pagina niet gevonden'
weet iemand daar een mogelijke oorzaak van
ik werk met Windows XP en
de laatste Firefox - maar met Internet Explorer val ik dezelfde foutmalding
beste dank bij voorbaat
Frans
 
Wanneer krijg je die meldingen??

Bij wat voor internetsites en altijd bij dezelfde internetsites of soms wel en soms niet?
 
bedankt voor de vlugge reactie!
ik heb wel even de tijd nodig om de gevallen deze dagen te bestiuderen en te zien of er een lijn inzit - niet alle pogingen geven 'pagina niet gevonden'
Frans
 
Zou je ook je netwerk thuis willen beschrijven.
Ik bedoel heb je 1 of meerdere pc's die verbonden zijn met internet met het internet. En heb je een (adsl)modem op je pc aangesloten (en eventueel je internet gedeeld) of heb je een router.

En gebruik je een proxyserver?

Mocht 1 van de bovenstaande termen niet duidelijk zijn dan heb je dat waarschijnlijk niet. Mocht je er niet zeker van zijn dan kan ik je de termen wel uitleggen.
 
dank voor je antwoord
ik heb geen netwerk -mijn computer staat langs mijn modem (geen ADSL) in verbinding met de huiscentrale
ik deel internet niet met iemand anders - heb geen router -
in de optie van firefox/web : staat bij proxyserver:'direct op internt aangesloten'
sinds gisterenavond kreeg ik massaal spam: gisteren 320 berichten- deze morgen in de 200,meestal van mai(er)-daemon- kan dat iets ermee te maken te hebben?
voortaan noteer ik welke websites 'pagina niet te vinden' geven.

Frans
 
Beste,

Ik ben tot de volgende bevinding gekomen: als ik een website zoals www.ladeux.be niet kan bereiken (‘pagina niet gevonden’) en ik opnieuw start, ik ze wel kan bereiken.
Dat is niet geval wanneer ik afsluit met ‘slaapstand’(wat mijn gewoonte is).
Blijkbaar gaat er bij mij een of andere instelling verloren, die met ‘opnieuw starten’ opnieuw wordt ingeschakeld.
Maar dewelke?
Ik heb dus een voorlopige empirische oplossing.
Frans
 
Als ik jouw laatste bericht zo zie lijkt het erop dat een programma je inet een beetje gaat domineren zodra de pc voor een tijdje aan staat.

Dit zou kunnen duiden op spyware om dit te scannen kun je het beste hitmanpro downloaden alleen dit is wel een redelijke download voor een telefooninternetter (let op het hitmanpro installatiebestand is mss maar 3 Mb maar na installatie wil hij ook nog verscheidene bestanden en installaties downloaden).

Je zou eerst ook je internetsnelheid kunnen testen bij speedtest. Doe dit dan een aantal keren (iig vlak na het opstarten en bij het krijgen van de problemen). Als namelijk de snelheid behoorlijk verschilt wanneer je het probleem hebt ten opzichte van andere keren dan is het zeker dat er op de achtergrond een programma iets aan het verzieken is.

Ook zou je eens een andere provider kunnen proberen, als test of het misschien aan hun ligt. Een makkelijk te proberen provider is KPN (mits je je telefoonnr wel doorgeeft) de instellingen daarvoor zijn:
- Inbelnr: 06760 12321
- Gebruikersnaam: kpn
- Wachtwoord: kpn
 
Hartelijk dank voor je raadgevingen.
Deze morgen had ik weer dezelfde opeen volging: www.ladeux.be niet bereikbaar- herstarten- ladeux onmiddellijk bereikbaar.
Ik antwoord direct op je eerste punt: spyware.
Iedere week scan ik mijn computer met Spybot-Search&Destroy en vind een reeks ‘problemen’. Deze morgen waren er 21 problemen, met titels:advertising.com,avenue A,Inc.,Double Click,Hitbox,MediaPlex,Web Trendslive .Dat zijn allemaal ‘tracking cookies’.
Ik onderstel dat die verbonden zijn aan freewareprogramma’s die ik gedownload heb. Maar ik herken geen enkele van de ‘verzenders’.
Iedere week krijg ik opnieuw een hele reeks van die spijware.
Kan ik dat beletten? Ik heb een antivirus e-Trust van Computer Associated.
Ik gebruik geen firewall.(Ik heb Zonealarm staan, maar meestal niet actief)

Ik zal verder ‘speedtest’ opzoeken.
Je laatse punt : een andere provider.
Ik heb vanuit België geprobeerd op KPN op nummer 0031 6760 12321.
Per vergissing heb ik als gebruikersnaam mijn naam gegeven (i.p.v. kpn) en een wachtwoord.
Tot mijn verbazing schijnt het te werken . Men heeft mijn telefoonnumer niet gevraagd, maar waarschijnlijk zien ze dat toch.
Ik test deze mogelijkheid nog verder uit.
Beste dank!
Frans
 
Vreemd ik dacht dat deze alleen zou werken voor NL'ers :p. Foutje van KPN denk ik want normaal gesproken doet kpn de kosten van dit nr namelijk gewoon op de tel rek van de beller.

PS ik weet het niet zeker hoor maar ik denk dat het voor een belg vrij duur is om een inet provider in NL te bellen. Ik weet zo geen varianten in Belgie die je zou kunnen proberen.

Overigens hoe is het probleem op dit moment?
 
beste dank voor de belangstelling
ik ben inderdaad op zoek gegaan naar een belgische tweede provider - ik heb die gevonden in 'Belgacom' free-
ik heb het nu juist nog meegemaakt : op Scarlet kon ik 'www.lalibre.be' niet bereiken - ik probeerde onmiddellijk daarna langs belgacom en het werkte -misschien was het dat ik vertrok van een gesecuriseerde verbinding (geel in adresbzalk+hangslot) van 'alapage' com -
wat de spyware betreft: met Hitmandownloaden had ik teveel problemen- ik heb Spydoctor ezn Sybot afzondrlijk gedownload.

dank
Frans
 
beste,
onmiddellijk na mijn voorgaande e-mail had ik dezelfde ervaring :de link van uit Thunderbird naar www.la-croix.com werlkte niet met Scarlet, maar wel met Belgacom!
Frans
 
onmiddellijk na mijn voorgaande mail deed ik 'opnieuw starten', dezelfde link naar la-croix werkte wel met Scarlet!
ik heb zo de induk dat mijn voortdurend gebruik van 'slaapstand' Scarlet doet inslapen!

Frans
 
deze morgen hoorde ik van een webbeheerder klagen dat Scarlet zijn DNS-tabel slecht onderhoudt.
Kan dat mijn problemen verklaren?
Frans
 
ik heb naar Scarlet gebeld:ze kennen het probleem en hebben mij twee dingen doen veranderen : op de LAN :proxyserver=proxy.scarlet.be en poort=8080 en op de eigenschappen van mijn inbelverbindingen , netwerk, TCP, eigenschappen hebben ze mij nummers laten invullen bij DNS
ik moet het nog uitproberen
Frans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan