Pagina nummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

vroema

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een document bestaande uit 30 pagina's > Nu wil ik de eerste 4 pagina's niet nummeren maar vanaf pagina 5 wel en wel zo dat deze pagina start als pagina 5.
Dus de eerste 4 pagina's zonder nummer en pagina 5 nummeren als 5 en dan gewoon doornummeren 6,7,8 etc. Wie weet hoe en of dit mogelijk is??

Hoi,

Welke word-versie, want in 2007 zijn de instructies 'naar de knoppen' ... :p

Hoi,

Nog één vraag.
Had je al paginanummers ingesteld?
Zo ja, verwijder die dan eerst in zijn geheel, want dat kan later aardig in de weg gaan zitten.
Sla, nadat je de paginanummering hebt verwijderd, het bestand eerst weer een keer op en sluit het evt. af.
Verdere 'stappen' volgen straks ............

- Open het document en klik in de Tab ‘Start’, sectie Alinea op ‘Alles weergeven’
- Zet via de Tab ‘Beeld’ de weergave op Concept
- Blader naar pagina vier en klik op deze pagina aan het einde van de tekst
- Klik in de Tab ‘Pagina-indeling’ op ‘Eindemarkeringen’ en kies: Sectie-einden > Volgende pagina. Op het scherm verschijnt een dubbele lijn met ‘Sectie-einde (volgende pagina)
- Klik direct boven dit sectie-einde aan het eind van de stippeltjeslijn 'Pagina-einde' (er is als het goed is namelijk een extra lege pagina ingevoegd) en verwijder deze met BackSpace.
- Klik onder de dubbele lijn (je staat nu in pagina 5)
- Klik op de Tab ‘Invoegen’ en in de sectie ‘Koptekst en voettekst’ op Paginanummer > Opmaak paginanummers en evt op ‘Doorlopend vanaf vorige sectie’ en op OK
- Klik opnieuw op Paginanummer en kies een stijl
- Nadat je deze hebt bevestigd, schakel je de optie ‘Koppelen aan vorige’ in het lint UIT.

Nog ff oefenen??

He, dank je wel, voor alsnog is het me niet gelukt maar heb nog niet veel tijd gehad om te oefenen. de eerste oefensessie leverde een volledige nummering op, maar mogelijk doe ik ergens nog iets verkeerd

Hoi,

Ja dat klopt.
Je kunt in de voettekst van de eerste sectie klikken (maakt niet uit op welke pagina) en selecteert het paginanummerobject door op de rand hiervan te klikken.
Dat gaat wat moeilijk!
Wanneer je op DEL drukt moet de nummering van alle pagina's in de eerste sectie verdwenen zijn..

- Open het document en klik in de Tab ‘Start’, sectie Alinea - Nadat je deze hebt bevestigd, schakel je de optie ‘Koppelen aan vorige’ in het lint UIT.
Ik had precies dit probleem en gedaan wat hier staat. Maar nu kom ik hier aan (zie quote) Waar kan ik dit vinden?

alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan