pagina openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hacco

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
hallo,

Ik wil een website bouwen met dreamweaver, alleen weet er niet zo veel van af.
Ik wil een website bouwen waar in de tekst in het midden opent zoals deze website.

ik heb gehoord met iframes, css en div's of zo maar snap het niet.

http://www.musicavocale.nl/#

Hoe moet dat?

Ik hoop op veel antwoorden, alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
tja je kunt verschillende dingen doen.
1 optie is een Iframe invoegen. Je kunt dan je navigatie menu knoppen linken naar het iframe. De code die je hiervoor nodig hebt is :
====================================
<iframe align="baseline"frameborder="0" width="900" height="500" scrolling=yes name="iframe"src="link.htm"></iframe>
====================================

Dit stukje code zet je in je Body. Waar link.htm staat zet je de eerste pagina bijvoorbeeld home.htm.

Kun je hier iets mee? Je moet wel bij de knoppen linken aangeven dat je iets wil laden in je Iframe. (daarom staat er in de code name = iframe)

Succes!

Ps dit is wel HTML. Ik weet niet of je daarmee kunt werken? Binnen dreamweaver is er geen optie om een iframe in te voeren. Dit moet via HTML

Ik heb dus een achtergrond gemaakt met photoshop. links is het menu en in het midden is het leeg en daar wil ik als ik op een link klik , dat het daar verschijnt met een scroll balk.

(ik kan de plaatje niet uploaden het is 462 kb.)

als ik een iframe zet dan komt het onder de achtergrond zelf, want ik heb de achtergrond in een tabel gezet.

P.S. heb je ook nog voorbeelden van website's die dat ook hebben?

Laatst bewerkt:
www.de5gehuchten.nl
is een carnavals site.
Bovenin zit je een dropdownmenu alle knoppen daarvan zijn gelinkt aan het iframe.
Dus met andere woorden als je klikt op een van de opties in de menubalk dan laad hij het in het iframe. Het iframe bevind zich in dit geval in het midden van de pagina (dit is overigens meestal zo). Je kunt er zelf voor kiezen om de optie scrolling aan of uit te zetten. Die kun je ook op automatisch zetten.

Ik weet niet zeker of je het iframe transparant kan maken zodat je de achtergrond ziet. Dit zou je ff moeten google'n.

Als het te ingewikkeld is (met HTML werken) is met tabellen werken ook altijd een optie.
Je maakt 1 hoofdtabel met 3 rijen en 3 kolommen. Je geeft deze tabel de waarde 750 px breed. zet celspacing en cellpadding op 0. Merge de bovenste en onderste rij.
In de bovenst regel zet je bijv. je navigatiebalk.In de tweede rij komt je inhoud. De derde balk kun je nog een banner of zo zetten. In de tabellen kun je weer zoveel tabellen zetten als je wilt. Vergeet niet de border op 0 te zetten. Een voorbeeld van zo'n site :
www.pcrolin.nl

Succes

mijn achtergrond is dan 800 bij 600, dus als ik mijn achtergrond wil invoegen, moet ik dan voor elke cel en achtergrond invoegen, dat ziet er lelijk uit, ik wil dat er 1 achtergrond is.

Dat kan ook!
Je kunt de gehele tabel transparant maken zodat de achtergrond gewoon doorschijnt.
Dat moet je wel in de code zetten. Ik weet niet of de term CSS je iets zegt?
Misschien moet je je daar eens op gaan inlezen.
In onderstaande link staat uitgelegd hoe je een tabel (of een gedeelte) transparant kunt maken.
http://vision2form.nl/Temp/tabel-transparent.html
de css code moet tussen de head tags.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan