Pagina opent niet in IE, maar wel in FF

Status
Niet open voor verdere reacties.

joostvdh

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2010
Beste,

Ik ben bezig met het realiseren van een website, alles voorloopt tot nu aan toe goed. Alleen stuit in nu tegen het volgende probleem aan;

Op het moment dat ik de stylesheet voor de links toe had gevoegd was mijn pagina ineens níet meer zichtbaar in IE. Maar daar in tegen wél in FF. Ik zit dus met een groot raadsel, en zou graag eens weten hoe ik hier vanaf zou kunnen komen.

De link is: http://www.djuiced.nl/asperia.html

Ik hoop dat iemand me hiermee vooruit zou kunnen helpen.

De link werkt weer, maar nog steeds niet in IE

Laatst bewerkt:
Ik heb de code zo goed als ik kan verbeterd, maar nog steeds is de website niet zichtbaar in IE

Haal het rode eens uit de code:

<body>
<!-- this will work with any number of images -->
<!-- set the active class on whichever image you want to show up as the default
(otherwise this will be the last image) -->

<div id="slideshow">

:cool:

Hoi joostvdh,
We zijn warm in de buurt. :D
Het is wel een commentaar-regel, maar niet die van peter (die kan desgewenst gewoon blijven staan).
Op regel 42/43/44 staat:
Code:
[FONT="Courier New"][SIZE="2"]<style type="text/css">
[COLOR="DarkRed"]<!--[/COLOR]
a:link,a:visited {[/SIZE][/FONT]
en dit stijlblok wordt op regel 93/94 afgesloten met:
Code:
[FONT="Courier New"][SIZE="2"].stijl2 {color: #FFFFFF}
</style[/SIZE][/FONT]>
Maar als je de <-- commentaar-aanvang in de css plaatst, moet je 'm ook weer afsluiten met einde commentaar --> vlak voor </style>.
  • Kennelijk let de html-validator er niet op, omdat het binnen een stijlblok staat, en de controle daarvan aan de css-validator wordt overgelaten.
  • Maar kennelijk let ook de css-validator er niet op, die kijkt alleen naar de css-codes en let niet op html-commentaar-aanduidingen die daar niet mee te maken hebben (in css geldt /* en */ voor begin en eind commentaar, daar wordt wel rekening mee gehouden).
  • In dit geval slikt de fout-afhandeling van FF het wel, en die van IE niet. En, even kijken, Opera (9.64 in mijn geval) slikt het ook niet; Safari 4.02 ook niet, en Google's Chrome kan er evenmin mee overweg.
Of je kunt de commentaar-aanvang gewoon weglaten (regel 43 schrappen), want dit was alleen voor sommige oudere browsers, die dachten dat de css-regels html-code zou zijn, ook al stond het binnen de <style>...</style>.

Voor fout-afhandeling zijn er niet altijd vaste regels in de html-standaard, daarvoor zijn er teveel foutmogelijkheden!
En we leren: het beste is om geen foutjes te maken, dan kunnen browsers er ook geen verschillende fout-afhandeling op loslaten. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bedankt, het is opgelost, en het werkt! Er staan nog enkele waarschuwingen gegeven maar daar ga ik later achter aan.

Iedereen bedankt voor zijn hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan