pagina opvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adelheid

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
als ik via startpagina een pagina opvraag, bijv. kerstpagina, kom ik wel op kerstpagina maar vervolgens niet meer verder op deze pagina. Ik krijg dan steeds de melding: "fout op de pagina". Hoe kan dit? Mijn vriendin heeft dit probleem niet op hetzelfde moment.
wat is er aan de hand????

groeten
Adelheid

Hoi Adelheid.
Welk OS gebruik je?

Laatst bewerkt:
OS = operating system, je windowsversie zeg maar.
Het type browser+versie is ook van belang.

Extra-Opties-Geavanceerd-Foutopsporing in scripts uitschakelen. D.w.z. die moet je aanvinken
Joop

andere topic

hoi jepewe

nee, andere topic gaat niet over hetzelfde.

Heb je inmiddels (ervan uitgaande dat IE je browser is) gekeken of bij Extra -> Internetopties -> Geavanceerd géén vinkje staat voor "Melding van elke scriptfout weergeven" en wél een vinkje voor "Foutopsporing in scripts uitschakelen"?

PS: het zou wel handig zijn als je aangeeft welke van de aangedragen oplossingen je al hebt geprobeerd en als je de vragen van de mensen die je willen helpen (bijv. welk OS je hebt, of je Norton firewall hebt draaien, etc.) ook zou beantwoorden. Anders komen we natuurlijk geen stap verder.

Adelheid schreef:

Hallo jepewe
Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar ik schijn op één of andere manier geen bericht te krijgen als er gereageerd is op mijn vraag. Maar hier komt het antwoord op jouw vragen in ieder geval:
Ik heb geen firewall van Norton antivirus draaien, die foutmeldingen zijn aangevinkt en uitgevinkt en IE is mijn browser. Hopelijk weet je nu voldoende.
Nogmaals excuses

(In het vervolg graag hier reageren via de knop "Reageer op bericht", dat is wel zo overzichtelijk. En je hoeft me niet steeds jepewe te noemen...)

Welke Windowsversie draai je?

Je hebt dus IE. Welke versie? Al gekeken of er updates voor zijn? (Een bezoekje aan Windowsupdate kan bij dit soort problemen soms wonderen doen.)

Spyware kan dit soort problemen veroorzaken, dus scan je pc met Ad-Aware of Spybot:
Ad-Aware: http://www.lavasoft.de/dutch/software/adaware/
Spybot: http://www.safer-networking.org/
Meer informatie: http://home01.wxs.nl/~kleyn080/Spywareinfonl.html

Een virusscan kan natuurlijk ook nooit kwaad.

Norton Personal Firewall heb je dus niet. Wel een andere firewall? En misschien ook een pop-upkiller?

indirecte website

hallo je...
Ik heb spybot laten scannen, ik heb windows ME en IE 6.0, ik heb geen firewall en geen popupkiller.
Ik heb na de scan geprobeerd om weer in een "doorverwezen" website te komen, maar het lukte nog steeds niet. Zelfs toen ik Ad-aware opvroeg en daarna een doorverwijzing kreeg naar de site van lavasoft (dit stond onderstreept) kon ik hier ook niet inkomen. Ik word er zo langzamerhand ontzettend vervelend van.
Ken je het e-mailprogr. Incredimail? Vanuit dit e-mailprogramma kun je naar andere sites surfen, zo kwam ik er achter dat ik dit probleem zo ineens had. Het kon eerder altijd feilloos.
Ik hoop echt dat ik hier een oplossing voor vind (nou ja, ik..., één van jullie)

groeten van een depri Adelheid

Hallo Adelheid,
Word niet depri...
Of is het al weer over? Het nieuwe jaar nieuwe hoop gegeven?
Probleem ook al weer over?
Nou bij mij dus niet:
Heb zelfde probleem, begrijp precies waarover je het hebt maar niks helpt......

Als het over is, laat nog even weten wat je hebt gedaan, of anders is er nu misschien iemand die ons kan helpen?

Het gaat er dus inderdaad om dat elke LINK die een NIEUW venster opent NIET werkt.
Het nieuwe venster opent wel maar doet dan niks.
Zandloper wacht eindeloos.
Na stoppen (via balk) komt melding dat de pagina niet opgevraagd kan worden.

Dit is bij mij ook opeens opgetreden.
Eergisteren werkte alles nog, gisteren niet meer.
Kan wel de links kopieren in adresbalk van een 2e of 3e venster dan werkt het wel, maar dus niet vanuit een scherm.

De vinkjes uit eerdere antwoorden staan bij mij allemaal correct.

Iemand een (nieuw) idee?

Probeer het eens met IEfix

Laatst bewerkt:
Of dit: SYMPTOMS
When you click a hyperlink in an e-mail message or on a Web page, or right-click a hyperlink on a Web page and then click Open in New Window, you may experience one or more of the following symptoms:
Nothing happens.
The new window may be blank.
You may receive a scripting error message.

RESOLUTION
To resolve this problem in Internet Explorer, follow these steps:
Quit all programs that are running.
Click Start, and then click Run.
Type regsvr32 /i urlmon.dll, and then click OK.
When you receive the "DllRegisterServer in urlmon.dll succeeded" message, click OK.

Herstart de pc.
Lukt dit nog niet volg dan de volgende stappen:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q281679

Leeg ook de map Tijdelijke Internet-bestanden, Geschiedenis, Cookes-map en eventueel de Temp-map.

Ik weet overigens niet of je dit alles al hebt uitgevoerd...

Geplaatst door gezina
RESOLUTION
To resolve this problem in Internet Explorer, follow these steps:
Quit all programs that are running.
Click Start, and then click Run.
When you receive the "DllRegisterServer in urlmon.dll succeeded" message, click OK.

Dit doet IEfix ook.

Fixes the following symptoms:

1. Script Errors in Internet Explorer
2. When you click a hyperlink in an e-mail message or on a Web page,
or right-click a hyperlink on a Web page and then click "Open in New
Window", you may experience one or more of the following symptoms:

a. Nothing happens
b. The new window may be blank
c. You may receive a scripting error message

3. When you use the Print command or the Print Preview command in
Internet Explorer, nothing may happen.

NOTE: This tool performs the following tasks:

* Registers the following DLLs using Regsvr32 command:
Shdocvw.dll, Oleaut32.dll, Actxprxy.dll, Mshtml.dll, Urlmon.dll,
Shell32.dll, Msjava.dll.

For Windows XP:

* Starts IE reinstallation using ie.inf method.
* Finally, initiates SFC /SCANNOW" to restore missing system files from
XP source path.

If the problem continues, reinstall Internet Explorer.

@Jozo en Gezina
Beide oplossingen (feitelijk dus zelfde...:))) geprobeerd.
Helaas...

Ik worstel me nu nog even door de reg-settings die op de MS-site staan heen en dan kom ik er later nog even op terug.
Lukt het niet... dan zal ik IE proberen opnieuw te installeren.

In elk geval: Thx!!! voor Help!

Helaas, ook REG staat OK.
Vervelend dat zoiets van ene op andere dag kan gebeuren...
Heb echt helemaal niks geinstalleerd de afgelopen week.......

Nou ja, werk aan de winkel.
Moet nu weg.

Mocht iemand nog ander idee hebben hoor ik het wel, anders ga ik in het weekend IE opnieuw installeren...

NB (laatste edit):
Weet je wat ik ook vreemd vind?
Het tweede venster opent wel, blijft hangen.
Ik druk op "Stoppen", melding komt dat bewerking niet kan worden voortgezet. Maar bewuste link staat nu WEL in adresbalk. Dan druk ik op enter en vervolgens komt de site WEL in beeld......
Alsof de AUTOMATISCHE bewerking ergens onderweg wordt stilgezet op zo...
Bizar!

Laatst bewerkt:
pagina niet openen

Hoi

Bij mij doet alles het weer. Wat ik heb gedaan is het systeem hersteld vanaf een bepaalde datum, toen ik dit gedaan had, kon ik overal weer inkomen!?!?!
Het enige wat ik mij zover kon herinneren wat ik veranderd had was het upgraden van internet explorer.
Dat heb ik dus nu niet meer gedaan en alles werkt weer perfect. Misschien werkt het bij jou ook. Succes en ik hoor het misschien nog van je.

groetjes
Adelheid

Zie je wel Adelheid, ik wist dat het bij jou opgelost zou zijn. Meestal plaatsen mensen met een probleem snel een bericht, krijgen al dan niet goede tips en gaan aan de slag... Kan moeilijk maand blijven zitten ermee!
Fijn dat het weer werkt bij jou.

Nou bij mij dus nog niet...
Wil er wel een nieuw bericht voor plaatsen als dat beter staat...
Heb nu dus alles geprobeerd wat hier wordt gezegd:
Leeg ook de map Tijdelijke Internet-bestanden, Geschiedenis, Cookes-map en eventueel de Temp-map
- Dat herstel-progje laten lopen (doet zelfde als bovenstaande)
- Via de link van Microsoft de reg-instellingen bekeken
- Via systeeminfo van Win'98 (mijn OS; systeemherstel zoals bij XP zit hier niet in!) heb ik Internet Explorer "hersteld" (reparatieprogramma IE)
- Via systeeminfo heb ik "controle systeembestanden" gedaan (7 oudere hersteld)
- Windows Update heb ik geregeld gedaan

Alles blijft zelfde...

Wat me nog opvalt is dat ook de links vanuit m'n mail (Outlook Expres 6) niet meer werken.
Maar dat is zeker zelfde systeem; als je IE installeert zit Outlook Expres daarin en gebruikt zelfde scripts?

Nogmaals, ga proberen om IE in het weekend opnieuw te installeren maar ik weet niet of dit eenvoudig is...
Ik heb op deze PC IE versie 5 via Windows Update vernieuwd naar versie 6...
Hoe installeer ik nu alles opnieuw???

Alles eerst verwijderen lijkt me niet goed: ik heb HEEL VEEL belangrijke dingen in m'n favorieten en mailbox en wil absoluut niks kwijtraken...

Als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag!!!!!

Thx.

John

Je kan nog proberen een backup van het register terug te zetten.
Start de computer op in dos en type
scanreg /restore (let op de spatie) enter
en kijk of er nog een datum bij staat van voor het probleem.
Type ook nog even scanreg /fix enter om het register te repareren.
En als je toch bezig bent scanreg /opt om het register te optimaliseren.

Ook kan je nog windows 98 er overheen installeren, een hijackthis.log plaatsen in deze >>>>>http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=144016 topic, en scannen met sysclean:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=142253

SUCCES

JOZO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan