Pagina verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ernestomisha

Banned
Lid geworden
15 okt 2001
hi,

is er een code voor, html, voor in je website, dat je kan instellen, dat mensen direct een pagina kunnen verzenden.

dus dan klikken ze bijvoorbeeld op: pagina verzenden, en dan moet die hele pagina in die e-mail komen. dus wat eigelijk standaard zit ingebakken in je Internet Browser

ernestomisha

Je bedoeld de complete html source in een e-mailtje versturen zodra een form gesubmit wordt? Jah dat kan maar niet met html of javas c r i p t (dacht ik). Met php zou het moeten kunnen maar dat zou ik voor je moeten nakijken...

Geplaatst door pcfixer
Je bedoeld de complete html source in een e-mailtje versturen zodra een form gesubmit wordt? Jah dat kan maar niet met html of javas c r i p t (dacht ik). Met php zou het moeten kunnen maar dat zou ik voor je moeten nakijken...

mijn server ondersteunt php dus misschien kan je het nakijken :thumb: ;)

ernestomisha

Nou hehe eindelijk :D het is opgelost.

PHP:
<?php
$handle = fopen ("81447.phps.php", "r");
while (!feof ($handle)) {
    $buffer = fgets($handle, 4096);
    echo nl2br(htmlspecialchars($buffer));
}
fclose ($handle);
?>

Het enige wat je hoeft te doen is het bestand te veranderen (desnoods maak je dat $PHP_SELF zodat je de huidige pagina krijgt...).

de functie nl2br() zorgt ervoor dat linebreaks zichtbaar worden (\n wordt < br >) en htmlspecialchars() zorgt ervoor dat bekende tekens als " < en > vervangen worden door &amp;quot; enz.

Ik kom er net achter dat $PHP_SELF niet werkt.. Gebruik dan rechtsstreeks de naam van het bestand..

Geplaatst door BrEeZeR
Volgens mij werkt het woord script gewoon weer hoor.. :)

[edit]Ja dus[/edit]

Zucht... Als je ook ff kijkt naar de datum van de post?? Toen was dat nog niet zo!

We zijn niet allemaal zo helder op de vroege ochtend he..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan