pagina wijkt bij elke schermresolutie af.. help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

hecosys

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Beste mensen,

ik ben bezig met een site voor mijn moeder
de volgende link is dat http://home.planet.nl/~schol38/peters/
Dit is nog een test versie.

Met de beeldschermresolutie 1024 bij 768 pixels is de site goed te zien !!!
Maar als ik de revolutie verander naar bijv. 1152 bij 864 pixels dan staat alles meer naar rechts !!!. De bedoeling is dat alles netjes in het midden staat.
Wanneer ik resolutie kleiner bijv. 800 bij 600 krijg ik ballen in beeld te zien.

Weet iemand misschien een html code dat de pagina zich automatisch aanpast aan de resolutie van de pagina.
Of heeft iemand andere tips voor mij om dit probleem te verhelpen..

Alvast bedankt voor de moeite.

Gr Niek

je werkt met iets van macromedia? ..... (AAAH! spacer.gif!)

Anywho, je zou je breedtes niet in vaste waarden moeten meegeven (bv. width='100') maar via procenten (bv. width='50%' - dus de halve pagina)

Hoop dat het je helpt

zoals je kan zien hier (uit die tutorial) is die pagina gemaakt door middel van procenten op te geven voor breedte. Als je pagina dus smaller word (rezise bijvoorbeeld) 'scalen' de kolommen/divs/tabellen allemaal mee.

In jou pagina is de tabel zo aangegeven:
HTML:
<table width="974" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#64748B">
Die '974' is een vaste waarde, dus bij schermen met een breedte van 800 (800x640 bijvoorbeeld) zal het van de pagina afvallen. Als je van die 974 nou 100% maakt, zal deze 'mee-resizen'. Het enige nadeel is dat je je gehele pagina moet doen, want sommige td's zijn ook gemaakt met vaste waardes:
HTML:
<td width="654" valign="top" bgcolor="#495465">
Ik weet niet of het kan, maar je zal met je editor ergens procentuele breedtes moeten gaan toepassen. *ken zelf geen dreamweaver*

Heb alles netjes ingedeeld in %, maar de afwijking blijft steeds
800 bij 600 en als je nu een een groter afmeting gaat bekijken past hij automatisch niet aan.

vanaf hier snap ik het niet zo goed. wat moet ik dan in de htmlcodes veranderen
wil je mij uitleggen wat ik nu moet verrichten naardat ik de % goed heb ingesteld :o

Deze drie kolommen kunnen worden omgezet in <div> containers. You can then apply a width, "margin-left" and "float: left" to each of them: U kunt dan een breedte van toepassing, "margin-left" en "float: links" aan elk van hen:

HTML code HTML-code
<body> <body>
<div id="col1"></div> <div id="col1"> moet ik hier wat inzetten ofzo </ div>
<div id="col2"></div> <div id="col2"> </ div>
<div id="col3"></div> <div id="col3"> </ div>
</body> </ body>

CSS code CSS-code
#col1 # col1
{ (
float: left; float: links;
width: 48%; breedte: 48%;
margin-left: 3%; margin-left: 3%;
} )

#col2 # col2
{ (
width: 20%; breedte: 20%;
margin-left: 3%; } margin-left: 3%;)

#col3 # col3
{ (
width: 20%; breedte: 20%;
margin-left: 3%; margin-left: 3%;
} )

Example (this example has rendering issues in Internet Explorer 5, 5.5 and 6 for Windows - see below for details and solution) Voorbeeld (dit voorbeeld is het smelten problemen in Internet Explorer 5, 5,5 en 6 voor Windows - zie hieronder voor details en de oplossing)
Browser Cam results Browser Cam resultaten

thanks,, het werkt nu ook,,
gisteravond in orde gemaakt !!!

dit is alleen de breedte maar kan dit ook ook in de lengte ????
dan doet de site in alle formaten perfect

bedankt voor je reactie.

gr niek

nou - dan word het zoiets:
HTML:
height='20%'
dit kan in je tabellen, maar ook in divs (wel in de style-sheets of <style> tag dan)

Mooi dat het werkt,

V.

ps. ik weet niet, maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen de hoogte niet te doen. Anders krijg je van dat opgekropte text enzo, is niet altijd even mooi. Maar experimenteren is altijd goed!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan