• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Paginanummer en formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik moet onderaan een excelprogramma zowel een formule als een paginanummer plaatsen op dezelfde horizontale lijn. Maar.. in de voettekst kan ik wel een paginanummer zetten, maar het lukt mij niet er een formule te zetten. Als ik in het werkblad zelf de formule zet, kan ik het wel zo uitlijnen dat op de eerste pagina het paginanummer als de uitkomst van de formule op 1 lijn staat, maar op de 4e pagina gaat het mis. Dus..
Is het mogelijk om in het werkblad een paginanummer automatisch te laten verschijnen (misschien ook met een formule)?
Of is het mogelijk om in de voettekst een paginanummer te plaatsen?

Daan,

Het vergt wat geknutsel, maar is wellicht een aanzet tot een oplossing.

Bijlagen

rdg1314, Je 'geknutsel' ziet er zondermeer wel fraai uit!:thumb:

Persoonlijk zou ik 't oplossen via het Before_Print event en dan die 'formule' meepakken in VBA. Dus.... DaanM geef ff aan wat voor formule je eigenlijk wilt gebruiken. Of nog beter, plaats een voorbeeldbestandje.

Groet, Leo

Ik heb het originele bestand niet thuis, maar zoals je de bijlage is, komt het er wel ongeveer uit te zien. Ik hoop dat het mijn probleem verduidelijkt.

DaanM, zet dit codeblokje in de ThisWorkbook-module van je VBA-editor
Code:
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)

ActiveSheet.PageSetup.RightFooter = Range("B1").Value

End Sub
En als je nou gewoon je paginanummering afhandeld in je gewone pagina setup van Excel, komt alles goed. (hoef je dus niet op al die regels die verwijzingen te maken)

Groet, Leo

Kickuh man.. Echt gaaf.. Ik snap geen ehhh.. niks van wat ik doe, maar het werkt wel..
Dus thanks..
Ik weet ondertussen veel van formules, maar dit gaat nog even mn pet te boven..
Nogmaals thanks..

Toch nog 1 vraagje..
Ik wil de lettergrootte in de voettekst aanpassen. Als ik dit bij het paginanummer doe, verandert dit ook gelijk, maar als ik dit bij de rechterkant doe, kan ik de lettergrootte niet aanpassen. Hij past zich in het voorbeeldscherm wel aan, maar als ik daarna op OK klik en een afdrukvoorbeeld bekijk, past dit niet aan. Heb je hier nog een oplossing voor?

Ja hoor...
Code:

ActiveSheet.PageSetup.RightFooter = [B]"&14" &[/B] Range("B1").Value

End Sub
Het ' "&14" ' (let op de dubbele quotes om de &14 heen) zorgt voor je fontgrootte. De 2e ampersant zorgt voor het koppelen met de waarde uit cel B2.

Groet. Leo

Dank je weer voor je hulp..
Ik wil dit gaan gebruiken in een bestand met lettertype Comic Sans. Gaat dit script zich dan automatisch aanpassen?

...zeg... Hoever gaan we nog door??? :D:D:D (gewoon blijven vragen hoor!;))

Code:

ActiveSheet.PageSetup.RightFooter = [B]"&""Comic Sans MS,Standaard"[/B]"&14" & Range("B1").Value

End Sub

Groet, Leo

Man..
Ik zoek me (terwijl ik de vraag gesteld heb) echt suf naar wat uitleg in MVB. Maar ik kom er niet uit.. Maar zo snel als jij de oplossingen hebt.. Daar maak ik zeer dankbaar gebruik van... En geloof me.. Nu ik deze mogelijkheid geproefd heb, ga ik zeker verder zoeken. Dit biedt weer heel veel nieuwe mogelijkheden in excel. Ik gebruikte het nooit..
Hoe kom jij zo wijs dan?

Enne.. ik denk (zeg ik heel voorzichtig) dat ik voor dit project genoeg weet.. hihi.. misschien tot zo!

Eehh..
Ben ik toch weer even..
Ik ben even snel begonnen een nieuw bestand te maken (zie bijlage).
Nu ik zulke knappe toepassingen ga verwerken, wil ik ook de laatste puntjes op de i..

Als je de afdrukweergave bekijkt, zie je dat de naam in de voettekst niet mooi uitgelijnd wordt. Ik zou het heel mooi vinden als het einde van de naam heel mooi gelijk loopt met de rechtermarge van de pagina. Nu staat de naam iets verder naar rechts. Is dit nog simpel aan te passen?

En ja.. ik ga ondertussen ook zelf stoeien.. hihi

Hoe kom jij zo wijs dan?
Heu... Wijs???:o Nee hoor, 't is gewoon een kwestie van veel er over lezen en daarnaast héél véél doen! Begin 'ns met de macrorecorder. Dan kan je al zien wat je uitspookt als je 'dingen' aan 't doen bent.

hihi.. misschien tot zo!
Tja, helaas voor jou duik ik zo lekker het warme bed in (morgen weer vroeg dag, en daarbij vinnik 't al bitter koud aan 't worden:D)

Groet, Leo

dus op het uitlijnen mag ik nog even wachten? ik kan wellicht een bijdrage leveren voor de stookkosten?

Als je de afdrukweergave bekijkt, zie je dat de naam in de voettekst niet mooi uitgelijnd wordt. Ik zou het heel mooi vinden als het einde van de naam heel mooi gelijk loopt met de rechtermarge van de pagina. Nu staat de naam iets verder naar rechts. Is dit nog simpel aan te passen?

Volgens mij is dit niet aan te passen. (ik zou óók niet weten hoe je dit via de standaard setup kan doen)

Groet, Leo

Leo,

Dank voor je compliment, maar meer nog voor je betere oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan