Paginanummering deels verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

benzine5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Ik werk met word 2007 en zou mijn paginanummering de eerste 4 pagina's willen verbergen.
De paginanummering zou moeten starten vanaf de 1ste pagina, maar deze mag niet zichtbaar zijn. Pas vanaf de vijfde pagina mag je de paginanummering zijn en die moet dan ook het nummer vijf hebben.

He is normaal iets met sectie's maar voor de rest vind ik het niet meer.
Kan iemand mij helpen?

Hoi,

Ehh, beter laat dan nooit .... maar wellicht had je de oplossing al

Open het document en ga met de invoegpositie (cursor) aan het eind van pagina 4 staan.
Kies in het lint de Tab: Pagina-indeling en klik op 'Eindemarkeringen'
Kies 'Sectie-einde volgende pagina'
De cursor staat automatisch op pagina 5, waar je de paginanummering in gaat voeren, maar ...... op de volgende manier:

Dubbelklik in de bovenmarge; de Tab 'Hulpmiddelen voor kop- en voetteksten verschijnt.
Klik in het lint op 'Naar voettekst' blader tot je staat in 'Voettekst (Sectie 2) en klik in het lint op 'Aan vorige koppelen' (oranje weergegeven). Voor de voettekst is de koppeling met de vorige sectie nu losgelaten (de optie is in het lint wit weergegeven)

Klik op de Tab: Invoegen en op (let op) 'Opmaak paginanummers'
Keuzerondje bij 'Doorlopend vanaf vorige sectie' en op OK
Klik weer op 'Paginanummer' > Onderaan pagina en kies een stijl.
Deze wordt nu alleen toegepast op de tweede sectie, de nummering is dus vanaf pagina 5 zichtbaar, maar telt wel door vanaf de eerste pagina.

Let op: er zit een 'bug' in Word 2007. Het lijkt namelijk of de nummering is ingevoegd vanaf een pagina 'te ver' (in jou situatie pagina 6). Maar als je dubbelklikt in de tekst (want je staat nog in de voettekst als het goed is) zie je dat er wel degelijk een paginanummering vanaf pagina 5 wordt aangegeven ......

Laatst bewerkt:
Bedankt

Hallo,

Ik had dit ondertussen al gevonden:D.
Toch bedankt dat je nog op mijn vraag gereageerd heb:thumb:

thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan