Paginanummering en totaal pagina aantal per sectie in koptekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witsenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Hoi,

ik heb een document in 3 secties;
De voorpagina (1 blad)
De rest van de offerte (3 tot 5 bladen afhankelijk van de offerte)
De bijlage (zit dus in het document, 2 tot 6 bladen afhankelijk van de offerte)

De eerste pagina heeft geen koptekst, de rest wel.

Nu wil ik in de tweede sectie als koptekst (onder andere) "Pagina x van y", waarbij x dus het pagina nummer is, geteld vanaf en inclusief de voorpagina. y is het totaal aantal pagina's van het document , exlcusief de pagina's van de bijlage, inclusief de voorpagina.

De derde sectie moet zijn eigen koptekst krijgen, "Pagina u van w", waarbij u dus het paginanummer van de bijlage is, en w het totaal aantal pagina's van de bijlage.

Ik heb al een beetje gegoogled, maar ik kom er niet uit. Vooral die totalen per sectie lukken me niet, de rest gaat aardig maar nog niet perfect.
Alle input wordt gewaardeerd,
Met vriendelijke groet,

Hugo

Daar heb je een kleine truc voor nodig. Om te beginnen: naast het veld PAGE voor het actieve paginanummer en het veld NUMPAGES voor het totaal aantal pagina's heb je ook het veld SECTIONPAGES. Hiermee tel je het aantal pagina's in een sectie. Dus dat lost hopelijk je laatste probleem al op.

Lastiger wordt het om in sectie 2 het aantal pagina's te krijgen tot de bijlagen, want Numpages telt alles. Je moet daar dus iets vanaf trekken, en dat is dan het aantal pagina's in de derde sectie. Probleem is dan, dat je in sectie 2 met SECTIONPAGES wel het aantal pagina's krijgt van sectie 2, maar niet van sectie 3.
Om dat op te lossen, moet je een extra veld maken in sectie 3 waarin je het aantal sectiepagina's opneemt. Dat extra veld gebruik je dan in sectie 2 om van het veld Numpages af te trekken. Dat ziet er dan zo uit:
Code:
{SET numSectie  { SECTIONPAGES } }
En in de voettekst van sectie 2 krijg je dan deze formule:
Code:
{= {NUMPAGES} - { numSectie } }

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan