Paginanummering in word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan1992

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Hallo,

Ik moet een rapport voorzien van pagina nummers. Nu zit ik alleen met het volgende probleem: Een gedeelte van de pagina's mogen niet genummerd worden, andere pagina's moeten met 1,2,3 genummerd worden en de andere pagina's weer met I,II,II,IV etc.
Ik heb al gekeken pagina-indeling > eindemarkering. Maar dit werkt niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, en ja ik heb de zoekfunctie van het forum gebruikt en ja ik heb google gebruikt. Alleen werken de oplossingen niet echt.

Groeten
Daan

secties gebruiken in je document zou het op kunnen lossen.

Per sectie kan je aparte nummering doen.

@Daan,

Lees eens wat er in Word 2007 zélf over staat, wanneer je in de help 'paginanummering' intikt .....
En - nog stelliger dan Wim - gebruik van secties is de enige manier om te bereiken wat jij wilt.

Hallo,

Bedankt voor de antwoorden.

Ik heb het bestand nu zo ingedeeld met secties dat ik 3 secties heb:
Sectie 1: Voorwerk (Geen pagina nummering)
Sectie 2: Alles vanaf Hoofdstuk 1 (Wel paginanummering: 1,2,3)
Sectie 3: Bijlagen (Wel paginanummering: I, II, III)

Sectie 2 en 3 hebben nu de juiste paginanummering en lopen ook goed door.
Alleen als ik nu in sectie 1 de paginanummering verwijder, dan word alle nummering verwijderd in het hele bestand.

Hoe kan ik dit oplossen?
Bedankt

Hoi,

Dubbelklik ergens in sectie twee in de voettekst (als je daar je nummering hebt staan tenminste).
Er verschijnt een extra werkbalkje waarin o.a. de (nu oranje, dus ingedrukte) knop 'Aan vorige koppelen'.
Klik daarop, zodat de opmaak van de voettekst niet meer gekoppeld is aan die van de eerste sectie.

Voor sectie 3 doe je precies hetzelfde (maar w.s. is dat al uitgeschakeld omdat je twee verschillende paginanummer-opmaken hebt ...)

Nu kan je in Sectie 1 de nummering uitschakelen.

Ik heb een ander probleem, wat wel hierop aansluit.
Ook ik heb een een sectie ingevoerd. Bij sectie 1 (de eerste 3 pagina's) hoef ik geen nummering, dus dat is prima. Echter bij Sectie 2 (de rest van de pagina's) wil ik het wel.
Als ik dan bij de eerste pagina van sectie 2 (dus in feite pagina 4) pagina nummers invoer beginned bij 1, dan pakt hij hem alleen op die pagina en loopt dus niet door op de rest van de pagina's.

Ik weet niet hoe ik zo door kan laten lopen. Kan iemand mij helpen?

Groet,
Danny

Ik heb het op een of andere manier al voor elkaar gekregen, waarschijnlijk door het hokje
eerste pagina afwijkend af te vinken.:rolleyes:

Toch bedankt:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan