• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Paginanummering op liggend blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jv345

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Beste mensen,

Er staan meerdere vragen over dit onderwerp op dit forum maar ik heb nog geen oplossing voor mijn probleem kunnen vinden (of ik kijk niet goed).
Ik heb meerdere tabbladen. De meeste zijn gewoon staand maar ik heb ook enkele liggend moeten maken vanwege de vele kolommen.
De bedoeling is dat alle tabbladen een paginanummering krijgen.
Voor de staande bladen is dit geen probleem; ingesteld met voet/kopteksten en dan krijg je de mogelijkheid om dit links, midden en rechts neer te zetten.
Bij de liggende tabbladen werkt dit ook wel maar dan komen ze "in het echt" rechts op de pagina te staan want de pagina wordt wel "normaal" recht in een boekje opgenomen.
Ik zoek dus eigenlijk een mogelijkheid om de paginanummering dus niet onderaan maar juist links (op de pagina) te kunnen zetten.
Kan dit of is dit onmogelijk?

Dat zal moeilijk zijn vrees ik.

Links zetten lukt nog wel, maar het moet ook nog eens 90° gedraaid zijn.

Dat draaien lukt ook nog wel in een cel, maar in de kop/voetteksten.

Dus je zal het paginanummer "hard-coded" links en gedraaid op het blad moeten zetten.

Wigi,

Bedankt voor je reactie.
Ik had inderdaad al het gevoel gekregen dat dit binnen Excel 2003 niet mogelijk is.
Wellicht een uitdaging voor de Microsoft-boys/girls.

Ik heb het nu opgelost door een kolom links toe te voegen.
Een aantal cellen laten samenvoegen en de tekst 90 graden laten draaien.
Voor het paginanummer heb ik dit onderaan ook toegepast.

Voor een overzicht dat over 1 pagina verdeeld wordt, gaat dit redelijk.

Ik heb echter ook draaitabellen die over meerdere pagina's lopen.
Ik heb wel de kolomkop vastgezet maar het plaatsen van het paginanummer is dan wel afhankelijk van de grootte van de pagina. Dit valt niet te compenseren met bijv extra regels toevoegen zodat eea mooi aansluit bij de rest van de pagina's.

Toch geef ik deze oplossing voor het forum want ik heb zo het idee dat ik niet de enige bent die hier tegen aan loopt.

Bedankt.

In het geval van de draaitabellen kan je nog wel één en ander opvangen in VBA-code maar zo op het eerste zicht zal het niet makkelijk zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan