Paginanummers pas op latere bladzijden

• Onderwerp starter Onderwerp starter ildi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ildi

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
ik zit met het volgende
ik wil in een document pas de paginanummers op bladzijde 3 beginnen, na voorwoord en inhoudsopgave. Maar dat lukt niet erg. De nummering begint bij 3, ook nadat ik een sectieeinde heb ingevoerd. Wat doe ik fout, wat moet ik doen.

Groet Ildi

Ga op de positie staan waar je de nieuwe nummering wil beginnen en draai deze macro:

Code:
Sub sectiepaginering()
  Selection.InsertBreak wdSectionBreakNextPage
  With ActiveDocument.Sections(2).Footers(wdHeaderFooterPrimary)
    .LinkToPrevious = False
    With .PageNumbers
      .Add
      .StartingNumber = 0
    End With
  End With
End Sub

dank je voor je snelle reactie,

hoe draai ik deze macro???? hoe doe ik dat?

Bij word 2007: invoegen, paginanummer, opmaak paginanummer en dan uitvinken dat hij moet doornummeren vanaf de vorige sectie,

@Ildi

Om welke Word-versie gaat het?

en van de macro van SNB leer je natuurlijk niks, want het kan uiteraard 'gewoon' via een aantal instellingen in Word zelf zonder dat je daar nu direct een macro voor nodig hebt.

Hoi Teun,

ik heb versie word 2003, ik heb geprobeerd een eindmarkering te plaatsen, adt lukte, die kon ik terugvinden met die speciale manier om "onderwater" te kijken. Daarna heb ik op paginanummer geklikt om het in te stellen maar hij blijft nummeren vanaf de eerste pagina van mijn document.

Alvast bedankt voor je hulp,

groetjes ildi

Hoi,

Nog even een vraag:

Moet je de 'foute' paginanummering nog verwijderen, of heb je die er inmiddels al weer uit?

De stappen, nadat je een sectie-einde hebt ingevoerd, maar voordat je al paginanummering hebt toegepast:

- Zorg dat je in de tweede sectie staat.
- Menu: Beeld > Koptekst en voettekst; je krijgt een extra werkbalkje (zie bijlage)
- Van de twee knoppen die ik omlijnd heb klik je op de laatste 'Koptekst of voettekst'; je staat nu in de voettekst van sectie 2.
- Nu klik je op de eerste knop die ik omlijnd heb 'Koppeling aan vorige'; daarmee wordt de voettekst (ook de paginanummering dus) losgekoppeld van de eerste sectie.
- Menu: Invoegen > Painganummers... ; knop 'Opmaak'
- En het keuzerondje bij 'Beginnen bij'; waarschijnlijk wordt al het cijfer 1 aangegeven.

Bijlagen

• ScrnDmp.JPG
    ScrnDmp.JPG
    8,8 KB · Weergaven: 106
Laatst bewerkt:
hoi Teun,

dank j wel voor jeuitleg, inmiddels had ik ook al hulp van iemand anders gekregen, die heeft het klusje voor me geklaard,samen met zijn en jouw uitleg moet het me de volgende keer zelf lukken, wat ik fout deed was om niet in de voet/koptekst te werken maar gewoon op de bladzijde.

groetjes en dank je wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan