• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Paginaopmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammadenise

Verenigingslid
Lid geworden
5 nov 2006
Berichten
124
Beste Excel-gebruikers,
Wellicht voor jullie een heel simpele vraag, maar ik kom er niet uit: is het mogelijk om van te voren aan te geven uit hoeveel kolommen en rijen je Excel-werkblad moet bestaan?
Ik heb nu op een blad wel 20.000 rijen! Ik weet niet hoe dat ontstaat, wil ze ook heel graag weghebben, dus niet alleen verbergen. Het werken in dit werkblad gaat dan ook heel traag. Dit geldt eigenlijk ook voor de overige kolommen die ik niet gebruik.

Alvast bedankt voor de hulp! :thumb:

Denise
 
Beste Excel-gebruikers,
Wellicht voor jullie een heel simpele vraag, maar ik kom er niet uit: is het mogelijk om van te voren aan te geven uit hoeveel kolommen en rijen je Excel-werkblad moet bestaan?
Ik heb nu op een blad wel 20.000 rijen! Ik weet niet hoe dat ontstaat, wil ze ook heel graag weghebben, dus niet alleen verbergen. Het werken in dit werkblad gaat dan ook heel traag. Dit geldt eigenlijk ook voor de overige kolommen die ik niet gebruik.

Alvast bedankt voor de hulp! :thumb:

Denise

Ik neem aan dat je de kolommen al hebt proberen te verwijderen via BEWERKEN - VERWIJDEREN.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ga naar Bestand->Printbereik->Printbereik wissen (vrij vertaald uit mijn engelse Excel versie)

En/of kijk een bij Beeld->Pagina einde voorbeeld (opnieuw vertaald). Hier zie je het sheet met de pagina indeling. De blauwe lijnen kan je schuiven. De hele lijnen zijn ingestelde pagina eindes, de stippellijnen zijn pagina eindes die Excel heeft ingesteld.

Ron
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga het even uitproberen.
Uiteraard heb ik geprobeerd de rijen te verwijderen, maar het waren er meer dan 20.000 :eek:, dus daar ben je wel even mee bezig.
Vriendelijke groeten,
Denise
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga het even uitproberen.
Uiteraard heb ik geprobeerd de rijen te verwijderen, maar het waren er meer dan 20.000 :eek:, dus daar ben je wel even mee bezig.
Vriendelijke groeten,
Denise

:shocked::shocked::shocked:
Dat mag ik hopen van niet.
Selecteer de 1e regel die je wilt verwijderen.
Houd CTRL - SHIFT -pijl omlaag in gedrukt
Ga naar BEWERKEN - VERWIJDEREN
Al die regels zijn direct verwijderd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Of ga op de eerste regel staan die je wilt verwijderen en druk CTRL-SHIFT-END
Druk Delete en je bent er vanaf

Ron
 
Uiteraard heb ik geprobeerd de rijen te verwijderen, maar het waren er meer dan 20.000 :eek:, dus daar ben je wel even mee bezig.

Auwch, pijnlijk... :confused:

Misschien in het vervolg best eens vragen of er een snelle manier is om dat te doen, en het bespaart je veel tijd. Of even googlen op "excel delete unused rows". :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan