pagina's aanpassen via IE /beeld/ bron

Status
Niet open voor verdere reacties.

mostlypink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2011
Berichten
3
Hi,
Een nieuwe PC en Office 2010...
normaliter opende ik IE en werkte mijn website bij door via "beeld", paginabron" , gewoon handmatig de HTML code aan te passen (en dan opslaan als; "naam.htm") . Helaas als ik nu een pagina van mijn website (op de harde schijf) open, en op "beeld", paginabron" klik, dan opent hij een soort kladblok waar ik niet in kan/ mag aanpassen.
Het liefst zou ik als ik op "beeld", paginabron" klikken en dat IE mij dan notepad opent.
Tips?

Ik heb in het verleden verschillende websites builders geprobeerd maar ik val toch weer steeds terug op mijn vertrouwde kladblok, of beter notepad. Dus dat zou mijn voorkeur hebben.

Nick from the lovely South of the Netherlands
@ http://www.mostlypink.net
 
Hoi Nick,
Tips?
  1. In IE: menu Extra > Internetopties > tabblad Programma's > HTML-editor > Uitrolvakje: Kladblok/Notepad ?
  2. Via de Verkenner: pagina selecteren > rechtsklik > Openen met... > Kladblok/Notepad (met eventueel de tussenstap "Programma kiezen..." als Kladblok/Notepad niet in het rijtje staat)? - En aanvinken: "Dit type bestand altijd met dit programma openen".
Of Notepad++ gaan gebruiken, een soort verbeterde/uitgebreide versie van Kladblok (met tags, eigenschappen en waarden in kleurtjes; handige bewerk-, zoek- en vervang-functies, enz.).

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Dank je wel!

Zo kan ik inderdaad nu via "Bestand" --> "Bewerken met kladblok" mijn pagina's weer handmatig aanpassen.
Met Notepad++ zou inderdaad super zijn.
Maar dat lukt niet. Ik had het programma al geïnstalleerd, maar krijg hem niet bij IE als keuze mogelijkheid.
Alvast bedankt, je hebt mijn vraag beantwoord, Notepad++ kriebelt nu wel ;-)
 
Hallo Nick,

Na veel aarzeling Explorer 8 geïnstalleerd, omdat ik wist van het gedoe met Kladblok. Ik dacht het te weten, maar pas na veel geprobeer had ik het weer. F12 opent Developer Tools (kan ook via Tools/Developer Tools), klik op File, ga naar Customize Internet Explorer View Source, waar Default Viewer staat aangevinkt. Vink Notepad aan. Nu moet Kladblok het doen.
Succes, Koen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan