Pagina's blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

leandrosvw

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Ik wil een aantal pagina's gaan blokeren,

Nu is mijn vraag: Is er een prog waar ik adressen van sites kan invoeren zodat deze niet bezocht kunnen worden.
Dit programma moet natuurlijk niet zomaar uit te schakelen zijn en dus beveilig met een password.

Ik heb wel ergens een prog gevonden (ben de naam ff kwijt) maar dat werkte alleen in IE en de default browser hier is Opera (7.11) en dat moet ook zo blijven.

Kijk in IE eens bij Extra Internetopties op het tabblad inhoud. Hier kan je wel het een en ander opgeven.

Geplaatst door Wim1960
Kijk in IE eens bij Extra Internetopties op het tabblad inhoud. Hier kan je wel het een en ander opgeven.

Dat heeft in dit geval geen zin, aangezien Opera de brouwser moet blijven.

Groeten,

Je kunt de sites die geblokkeerd moeten worden toevoegen aan je hostfile. Ik weet niet wat je OS is, maar zoek het bestand op met de zoekfunktie van windows en open het met kladblok en voeg de sites toe.

voorbeeldje;

127.0.0.1 desktop.kazaa.com
127.0.0.1 alpha.kazaa.com
127.0.0.1 shop.kazaa.com
127.0.0.1 media.altnet.com
127.0.0.1 dev.bde.com.au
127.0.0.1 update.kazaa.com
127.0.0.1 bravo.kazaa.com
etc,etc,etc

Groetjes

Geplaatst door virtually
Je kunt de sites die geblokkeerd moeten worden toevoegen aan je hostfile. Ik weet niet wat je OS is, maar zoek het bestand op met de zoekfunktie van windows en open het met kladblok en voeg de sites toe.

voorbeeldje;

127.0.0.1 desktop.kazaa.com
127.0.0.1 alpha.kazaa.com
127.0.0.1 shop.kazaa.com
127.0.0.1 media.altnet.com
127.0.0.1 dev.bde.com.au
127.0.0.1 update.kazaa.com
127.0.0.1 bravo.kazaa.com
etc,etc,etc

Groetjes

ja, ok. maar ik zocht meer iets dat ik met een password kan afschermen, het gaat een paar uurtjes duren en de persoon die ik blokkeer heeft dit door en leegt dat bestand.
Tevens moet het makkelijk uit te schakelen zijn omdat een andere gebruiker, bij uitzondering, wel op de pagina's moet kunnen komen.

leandrosvw,

Met Norton internet security 2003 is het heel makkelijk te doen.

Het wordt gedaan met ouderlijke toezicht (parental control). Je kunt dan ook een password installen. Zie hier hoe:

parental c

http://service1.symantec.com/SUPPOR...d623c8649e6bffee88256bfe006602e6?OpenDocument

Let op: je moet wel aangeven tijdens de installatie van NIS dat je ouderlijke toezicht ook wilt installaleren, want anders krijg je die optie niet.

NIS is hier te kopen:

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan