Pagina's hernummeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

trico77

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Hallo,
Ik heb met Word 2002 een document gemaakt waarin ik foto's wil invoegen.

Zodra ik een foto invoeg klapt het document uit elkaar en gaat Word hernummeren met duizenden pagina's.

Of, het restant van het document verdwijnt om daarna alle pagina's te hernummeren.

Ik heb de paginanummers weggehaald, maar de witte vlakken blijven komen en alles is weg.

Wie kan mij helpen?
Trico77

Hai Trico, :D

Ga eens naar Extra/Opties/Bestandlocaties/Opstarten
Daar staat het pad waar Normal.dot staat.

Zoek dit bestand op en hernoem het naar Normal.old (let op verborgen bestanden en extensies weergeven aanzetten in de mapopties (Verkenner)

Word zal bij een herstart een nieuwe aanmaken.

Let op van te voren:
* Eerst Word & Outlook uitzetten!
* Controleer in Taakbeheer of Winword.exe & Outlook.exe echt niet meer draaien.

Het gedrag wat jij beschrijft kan haast niet anders zijn dan een kapotte Normal.dot (sleutel zou ook nog kunnen)

See Yah! :thumb:

Hallo Joost,
Dank voor je reactie.

Normal.dot staat bij mij onder Office/sjablonen. (via zoeken)

Zoals voorgesteld heb ik die veranderd in normal.old in de hoop dat Word een nieuwe aanmaakt. Deze vind ik echter niet na het heropenen van Word. Wel normal.old en ook via 'zoeken' wordt geen normal.dot gevonden.

Probleem van witte vlakken en 1000den pagina's blijft

Trouwens, bij extra/opties/bestandslocaties/opstarten staat geen normal.dot

Trico77

Hai,

Sorry type fout van mijn kant.
Natuurlijk staat ie in sjablonen ik gaf jou per ongeluk het pad van de Opstartfolder. (ik doe het uit mijn hoofd) ;)

quote: Trouwens, bij extra/opties/bestandslocaties/opstarten staat geen normal.dot
Nee dat zij ik ook niet ik zei dat je daar het pad kan vinden. (als je op wijzigen drukt)

Dat is vreemd dat je geen nieuwe Normal vindt.
Toen jij deze hernoemde zag jij toen wel de Extensie Normal.dot? en het .dot gedeelte naar .old vertaald?

Zo ja dan denk ik dat dat Word toch niet afgesloten was en nog draaide in taakbeheer. (Rechtermuisknop op de startbalk en dan taakbeheer)

Normal.dot hoort gewoon te vinden te zijn in de map sjablonen! Tenminste als jij bij Extra/opties/bestandlocaties/sjablonen daar naar toe verwijst.

Ik heb nog nooit eerder gehoord dat Word geen nieuwe Normal aanmaakt.

Probeer anders eens een reboot en probeer het nog eens.

See Yah! ;)

Hallo Joost

Ik ben zelf ook verbaasd. (uiteraard had ik op wijzigen gedrukt bij opstarten, maar daar stond -terecht- niets)

Wel bij sjablonen en die heb ik hernoemd naar .old
Daarbij stond alles zoals je voorstelde uit (ik gebruik ctrl-alt-del voor taakbeheer).

Ook na een herhaalde poging én reboot staat er geen nieuw aangemaakte normal.dot. Via de functie zoeken vind ik dat bestandje ook niet. (wel normal.old)

Rara?
Trico77

Laatst bewerkt:
Geplaatst door trico77
Hallo Joost

Ik ben zelf ook verbaasd. (uiteraard had ik op wijzigen gedrukt bij opstarten, maar daar stond -terecht- niets)

Hai Tricco, :D

Geloof niet dat je mij goed begrijpt.
Zoals eerder gezegd moet je daar niet kijken naar de map opstarten. (ik had te snel getypt)

Je kon daar kijken naar het pad van de map Sjablonen door op Wijzigen te klikken. Je kunt daar dus niet IN DE MAP kijken. (alleen naar de map bladeren)
Maar goed laat dit gedeelte van de draad maar zitten, dit is een dood spoor.

Wel bij sjablonen en die heb ik hernoemd naar .old
Daarbij stond alles zoals je voorstelde uit (ik gebruik ctrl-alt-del voor taakbeheer).

Ook na een herhaalde poging én reboot staat er geen nieuw aangemaakte normal.dot. Via de functie zoeken vind ik dat bestandje ook niet. (wel normal.old)

Rara?
Trico77
Nu ben ik toch benieuwd Start jou Word nog wel?

Zo ja dan moet Normal.dot toch nog ergens zo staan. (anders kan Word gewoonweg niet starten)

Ga eens naar de map: C:\Documents and Settings\jou usernaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen

Ik neem aan dat dit ook jou sjablonenmap is? (zo nee ga dan naar jou sjablonenmap.

Zoek dat bestand op wat jij hernoemd heb naar Normal.old en knip dit uit de map. Plak het bijvoorbeeld even op het bureaublad.

Start Word opnieuw op.
Word er nu in voorgaande map een nieuwe Normal aangemaakt?

Dank je Joost,

Ik heb nu het pad gevonden. Zoals beschreven had ik normal. dot via de optie zoeken, gevonden in
c:\program.files\microsoft office\sjablonen. Daar veranderen helpt niet. Ook na verwijderen startte Word normaal op.

via C:\Documents and Settings\mijn usernaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen vind ik een normal.dot, die na wijzigen van de extensie weer terugkeert.

Tot zover is het dus gelukt. Ik ga nu uitproberen of de problemen over zijn.

Je had het ook over een sleutel, wat bedoel je daarmee?

Bedankt, trico

Hoi Joost,

Ik heb je raad opgevolgd en ook de sleutel aangepast. Het werken in Word gaat beter, maar na een poosje werken sprongen de foto's bij het invoegen spontaan naar de bovenkant van de bladzijde (niet meer weg te krijgen) en begon ook het hernummeren weer. Uiteindelijk heb ik met een hoop gedoe het document afgekregen.

Prettig is het niet als je zo moet werken. Werkt Office 2003 misschien beter en stabieler? Sinds ik van "97 ben overgestapt ben ik niet onverdeeld enthousiast.

Dank voor je hulp.
trico

Dit is en blijft erg vreemd.

Word 2002 moet gewoon goed kunnen werken (ik gebruik 2003 maar was met 2002 net zo tevreden)

Probeer eens het volgende om te testen of er toch nog iets in Word niet goed is:

Kies Start/uitvoeren en typ: winword.exe /a (enter)
Word start op in veilige modus
Voeg nu nog eens een foto in een document..is het nu nog?

Het kan eventueel ook nog een corrupt document zijn en dan moet je andere maatregelen nemen.

Hoi Joost

Ook in de veilige modus verandert er niets. De foto voegt in, maar als je de foto bewerkt (kleiner formaat en indeling:kader) dan springt het document weer uit elkaar, is de foto weg en de rest van de tekst.

Gr. Trico

Dat had ik inderdaad ook verwacht en is bijna altijd een teken van corruptie van Normal of de datakey!

Dit is echt heel vreemd.
In dit topic:
http://word.mvps.org/FAQs/AppErrors/ProbsOpeningWord.htm

Komen een aantal zaken terug welke ik ook geadviseerd heb.

Dit is echter een foutanalyse stappenplan en het is verstandig om alles nog eens één voor één uit te voeren.

Werk het rustig door en lees het goed.

Helpt dit? :thumb:

Hoi Joost,

Ok, het is een vervelend probleem, maar door je adviezen en suggesties leer ik weer enorm veel meer over Word, terwijl ik er toch aardig mee overweg kon.

Ik heb je artikel gelezen en we hebben alle stappen doorgenomen op NAV na. Ook deze plugin heb ik zoals voorgesteld gewijzigd.

Vol goede hoop start je dan Word weer op, voegt een plaatje in en......weg is alles weer en start het hernummeren. Weg hoop op een opgelost probleem.

Ik ben je erg erkentelijk tot nu toe en ik blijf zoeken. Ik hoop dat jouw koker met mogelijke oplossingen nog niet leeg is. Op de site van Microsoft kon ik ook niets vinden en alle updates waren reeds in mijn bezit.

Gr, Trico

Wat mij blijft verbazen is dat jou Word niet werkt zoals ik het verwacht.

Bijv als jij Normal.dot verwijderd krijg je geen nieuwe en Word start toch??? (dit is nog wel het meest fascinerend voor mij)

Maar goed volgende ronde...DING!

Ga eens naar Menu: Help/Analyse en Herstel en voer dit uit.

Let op: Alle apps dicht en je CD bij de hand houden!

Helpt dit? :thumb:

Hoi Joost,

Zoals beschreven had ik normal. dot via de optie zoeken, gevonden in
c:\program.files\microsoft office\sjablonen. Daar veranderen helpt niet. Ook na verwijderen startte Word normaal op.

via C:\Documents and Settings\mijn usernaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen vind ik een normal.dot, die na wijzigen van de extensie weer terugkeert.

Op dit punt hebben we elkaar verkeerd begrepen. Inmiddels maakt Word na jouw pad met usernaam een nieuwe normal.dot aan na verwijdering ervan.

Ga nu je nieuwe suggestie proberen. Dank wederom

Gr, Trico

Ah gelukkig het was dus gewoon een misverstand!
Dat is mooi want dan doet Word in ieder geval wel wat ie moet doen!

Ik ben benieuwd of de vorigen tip (Analyse en herstel) gaat helpen!

Tot laterzz:thumb:

Hoi Joost,

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wederom geen resultaat. Iets soortgelijks had ik ook al geprobeerd via

Config.scherm/software/windows onderdelen
toevoegen/verwijderen/office herstellen.

Je hebt het steeds over corrupte bestandjes, maar zouden foto's (om het maar eens ergens anders te zoeken) ook corrupt kunnen zijn? Ze zijn door de fotocentrale direct bij afdrukken op cd gezet. Alles werkte naar behoren totdat het probleem zich inenen aandiende.

Gr, Trico

Vertel het maar gewoon hoor! ;)

Soms zijn deze dingen makkelijk op te lossen en soms zijn we een week bezig...maakt mij niet uit hoor als jou probleem maar opgelost wordt!

Tuurlijk kunnen foto's ook corrumperen. (Eigenlijk alle bestanden)

Zou zeggen pluk eens een willekeurige andere afbeelding van je schijf af en voeg hem in.

Maar denk niet dat het hieraan ligt.

Probeer Word eens opnieuw te registreren:
Start/uitvoeren en typ: winword /r (Enter)

Laat maar horen! :thumb:

Hallo Joost,

Het invoegen van een andere afbeelding levert hetzelfde resultaat op, dus daaraan ligt het niet. Had ik al geprobeerd, maar je zoekt het probleem overal.

Opnieuw aanmelden levert ook weer geen resultaat op.

Misschien een vreemde gedachte of stomme vraag, maar kun je een kopie van een document maken zonder dat je eventuele fouten daarin meeneemt? Of kun je corrupte documenten (zou zelf niet weten wat ik daaronder moet verstaan) herstellen? Als het natuurlijk al aan het document zou liggen...

Groetjes, trico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan