pagina's in 1 gebied weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

nelisje30

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Berichten
2
hallo
Ik ben al een tydje aan het proberen om een website te maken in html.
nu heb ik een frontpage met een content gedeelte.waar dus de content in komt te staan.
nu wil ik graag bijvoorbeeld een tabel maken en opslaan in de site map , maar die tabel wil ik in het content gedeelte op de front page laten verschijnen.

Ik weet dat bij frames het zo moet
<a href="../hardstyle_muziek.htm" target="audioContent">Hardstyle</a>

hier word de hardstyle pagina in het content gedeelte van audio weer gegeven.

Nu vind ik frames wel makkelijk maar erg irritant ivm met de scrolbars

is het nu ook mogelijk om het zelfde effect te krijgen zonder frames ?



mvg dennis

ps; hoop dat jullie het begrijpen
 
Neen, je denkwijze is een beetje kort door de bocht.
En levert alleen maar problemen op.

Normaal gesproken maak je voor iedere link een volwaardige html pagina, en op iedere pagina ook een menu.

Bijvoorbeeld:
Mijn fietsensite
pagina's worden dan:

mountenbike
racefiets
dikke banden fiets
driewieler
tandem

Alternatief van frames: iframe,
evenwel zit je met het probleem van de zoekmachines,
je pagina (iframe) kan wel worden gevonden, doch je site niet.
Tenzij dat je weer een script inlast om naar je index te gaan.

Andere optie is het gebruik van php, php is een scripting taal,
en je hebt dan php ondersteuning bij je host nodig.

:cool:
 
Laatst bewerkt:
Als aanvulling op peter vazed. Het is eigenlijk geen enkel probleem meer als 'n hele pagina opnieuw moet worden geladen, ook de delen die hetzelfde blijven. Afbeeldingen e.d. die hetzelfde blijven zitten vrijwel altijd al in de cache van de browser dus hoeven niet opnieuw gedownload te worden. En bij 'n beetje fatsoenlijke pagina zie je herladen nauwelijks.
Als 'n menu of zo op elke pagina terugkomt, kun je dat invoegen met php of ssi, zodat het in één bestand staat en je het niet op elke pagina hoeft te wijzigen. Het verschil met frames is dat dit al op de server tot één pagina wordt gemaakt en zoekmachines (en spraakbrowsers e.d.) dus gewoon één pagina zien.
'n Goede uitleg over php vind je hier: http://developerscorner.nl/csshunter/phpsite/homepage.php
 
Thnx voor het beantwoorden van me vraag.
Het is me duidelijk dat het niet mogelijk is wat ik wou .

Maar ik lees vaak dat frames niet aan geraden wordt om te gebruiken, ivm de zoekmachines.
Ik begrijp dat het ook maar kan het niet zo van ;

Als je de index pagina nu gewoon zonder frames maakt en bijvoorbeeld ook de faq, contact pagina ook zonder frames.
en als je dan zeg maar op de index pagina een hyperlink maakt naar de audio pagina die wel in frames gemaakt is. Zou de zoek machines het dan nog moeilijk hebben met het vinden van je site ?

mvg dennis
 
De pagina wordt wel gevonden, dat is het probleem niet.
Maar voor 'n zoekmachine (en voor spraakbrowsers, voor bookmarks, enz.) is 'n iframe gewoon 'n volledig aparte pagina.
Op je scherm zie je één pagina, een geheel. Maar dat valt in stukken uit elkaar bij het indexeren door 'n zoekmachine. Zoekmachines (en spraakbrowsers e.d.) letten op dingen als 'n <h1>, <h2>, <title>, enz. om te bepalen waar de pagina over gaat. Als dat over meerdere pagina's verspreid staat, hangt het als los zand aan elkaar. Dat kan leiden tot 'n (veel) lagere plaats in de zoekindex en tot (volstrekte) ontoegankelijkheid voor spraakbrowsers e.d. ('n Hogere plaats in de zoekindex loopt redelijk parallel met toegankelijkheid voor blinden e.d., soms is er gerechtigheid in de wereld, da's toch mooi).
Zoekmachines, en vooral Google, worden steeds beter in het bepalen waar de pagina over gaat. Maar dan moeten ze wel de hele pagina zien. En die zien ze dus niet als je met frames of iframes werkt.
Overigens zijn frames in html5, wat geleidelijk aan wordt ingevoerd, gewoon helemaal onmogelijk, niet meer toegestaan. iframes mogen nog wel, maar met heel veel beperkingen. Vooral op het gebied van geluid en video heeft html5 allerlei leuke nieuwe dingen, die gedeeltelijk botsen met iframes. Dus ook om die reden is het niet zo handig, omdat je daarmee het gebruik van html5 in de toekomst (of nu al) min of meer uitsluit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan