Pagina's linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

WeetGeenNaamm

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2011
Hoi,

Ik maak en website en probeer nu vanaf mijn index-pagina te linken naar ene tweede pagina. Deze pagina's staan beiden in een speciaal mapje 'pagina's'. In kladblok heb ik vanaf mijn index pagina <A href="pagina's/300SL.html">Klik hier om naar mijn volgende pagina te gaan.</A> en ik heb ook meerdere keren de pagina's en het mapje zelf geupload met FTP Commander (overwrite). Mijn index pagina doet het nu wel maar als ik (in de bekijk-browser) op de link klink kom ik op een witte pagina met een rood kruisje. Als ik de tweede pagina online probeer te bekijken staat er dat de webpagina niet kan worden gevonden. Weet iemand wat ik fout doe?

Groetjes,

WeetGeenNaamm

Ik kan niet op jouw PC kijken dus ik weet niet of het in dit geval het probleem is, maar dingen als ' in bestandsnamen zijn geen goed idee. letters, cijfers, _ en -, daar kun je het het beste bij houden (ook geen spatie's dus).

Ik raad je inderdaad aan om de folder "pagina's" te veranderen in pages of content. Iet's zonder leestekens.
Het is ook verstandig om geen hoofdletters in je bestandsnamen te gebruiken, aangezien sommige servers case sensitive zijn.

Ik neem aan dat je index file niet in de map pagina's staat ?
Zo niet; <a href=" ./paginas/300sl.html">
Zo wel; <a href=" ./300sl.html">

1.
... index-pagina en tweede pagina. Deze pagina's staan beiden in een speciaal mapje 'pagina's'.
2.
... vanaf mijn index pagina <A href="pagina's/300SL.html">Klik hier om naar mijn volgende pagina te gaan.</A>
Als ik 1 en 2 combineer, dan wordt de pagina 300SL.html gezocht in een map "pagina's" die in de map zit waar de index in staat.
Dat is dus zoeken in een map "pagina's" die binnen de map "pagina's" zit waar ze alle twee in staan. Die map kan niet gevonden worden (want die is er niet), en dan komt er het rode kruisje en de melding dat de pagina niet gevonden kan worden.

Oftewel: de índex en de 300SL staan op gelijk niveau, terwijl de link gaat naar een bestand 300SL dat een niveau lager zit.

Probeer eens:
HTML:
...
<a href="300SL.html">Klik hier om naar mijn volgende pagina te gaan.</a>
Hiermee wordt op gelijk niveau gezocht als waar de index.html staat, en dan zou het goed moeten gaan.

• Dit is nl. een z.g. relatieve URL, waarbij gerekend wordt vanaf de plaats van het verwijzende bestand (en niet vanaf het begin).
    Je hoeft dus niet eerst een map "pagina's" in te gaan, want daar zit je al in. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan