Pagina's traag bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
De laatste maand heb ik regelmatig dat ik een pagina niet kan openen of hij is vreselijk traag. Ik heb als provider Planet Internet.

Kan ik Windows Prefetsch zomaar verwijderen (alle mapjes)??? Nooit van gehoord

PJnijm zei:
Kan ik Windows Prefetsch zomaar verwijderen (alle mapjes)??? Nooit van gehoord

Niet de Folder maar wel wat er in staat,is overbodige ballast en vertraagt de boel

PJnijm zei:
De laatste maand heb ik regelmatig dat ik een pagina niet kan openen of hij is vreselijk traag. Ik heb als provider Planet Internet.

Ik heb ook Planet en de pagina's openen ook traag.
CCleaner, S&D, Spyware, Adaware en Ewido geen resultaat.
Ligt het misschien aan de provider?

Heb geen idee zal eens een vraagje richting hun toesturen. Ben benieuwd.

Dat is lekker bij Planet de service lijn pagina waar je berichten kunt verzenden is ook uit de lucht. Wat is er aan de hand bij Planet?

Heb je dit bij IE en bij FF ?

(Vraag me af of dit met je provider te maken heeft maar ok)

IE maar denk jij dat het openen van van trage pagina's niet te maken heeft met de provider?

heb je opbel modem of adsl ?
gebeurt het af en toe of altijd?
heb je anti spyware op je computer?
krijg je nog foutmeldingen als het gebeurt?

ADSL standard van Planet. Gebeurt regelmatig maar niet altijd. Het wisselt nogal, maar de laatste tijd meer dan anders. Spyware heb ik geen last van......haal ik er zoveel mogelijk af.

PJnijm zei:
IE maar denk jij dat het openen van van trage pagina's niet te maken heeft met de provider?

Bij tijd en wijle is internet traag en worden er mi werkzaamheden uitgevoerd of is er een storing op een netwerk,waar niet alleen PLanet door getroffen wordt
Verder kan het zo zijn dat door bepaalde setting IE niet maar FF de pagina's wel kan openen.

Hoe gaat het nu ?

Ik heb oorspronkelijk adsl via tiscali maar ben overgenomen door Planet.
Heb zo'n week of 4 geleden mijn usb modem vervangen door een sweex adsl modem/router annex A. De eerste 3 weken geen enkel probleem maar sinds deze week is het bar en boos.
Kan nauwelijks pagina's openen....wisselt enorm. Het ene moment gaat het prima, het ander moment krijg ik melding dat 'verbinding maken met url wordt geweigerd' waarna na het vernieuwen van de pagina ineens weer wel verbinding tot stand komt.

Heb contact gezocht met de helpdesk van Planet die te melden hadden dat Sweex door hen niet wordt ondersteund, dat ze geen stabiele verbinding kunnen garanderen en dat de 3.2 Mbps die beloofd was al lang gerealiseerd is maar dat je daar met de Sweex geen voordeel van hebt. (Ik had 1.6 Mbps)
Kortom: het ligt aan Sweex volgens Planet, die me nog gauw eventjes een speedtouch router wilde aansmeren :(

Sweex gebeld: volgens hen heeft de router geen enkel probleem met die 3.2 en ondersteunt hij tot 8 Mbit.
Er zouden met name de laatste dagen allerlei werkzaamheden zijn uitgevoerd door Planet (én ook andere providers), er is inmiddels ook een firmware update beschikbaar voor de router die de problemen zou moeten oplossen..

Zal daar vanavond eens naar kijken.

Zijn er nog meer mensen die problemen van bovenstaande aard hebben (gehad) en zo ja, hoe zijn die opgelost?

Heb er ook nog steeds last van. Trage webpagina's alsof ik een 56 k modem heb. Het is niet bij elke pagina maar ik heb er veel meer last van dan in 2005. Tis eigenlijk dit jaar gekomen. Zal Planet ook nog eens benaderen dat ze er wat aan moeten doen, want het verkoopplaatje dat ze druk zijn met werkzaamheden kennen we zo langzamerhand wel.

Overigens had het zelfde euvel als jij Hawkie, mij modem is een wireless E-Tech. Het enige wat ik toen heb veranderd is een vaste IP adres, maar ook hier het verhaal van Planet dit ondersteunen wij niet. Dus wel betalen voor Planet maar niet ondersteunen. Erg goedkoop van ze!

Heb onderstaande brief aan Planet geschreven, ben benieuwd wat daaruit komt.

Geachte mevrouw/heer,

al een paar jaar maak ik gebruik van de diensten van Planet Internet en wel ADSL-Standard. Ik merk echter en met mij meerdere mensen dat de snelheid van het lezen van pagina's vaak erg traag verloopt of onbereikbaar zijn. Nu las ik bij HELPMIJ (een forum voor alle pc problemen) dat Planet om dit moment weer?? bezig is met allerlei werkzaamheden, maar dat hoor ik nu al zo vaak van Planet. Daarbij vind ik het ook erg goedkoop dat de klant wordt afgescheept dat hij dan maar een modem moet nemen van Planet speedtouch router. Deze meneer had een Sweex en die ondersteunen ze niet. Zelf heb ik een E-Tech en die wordt ook niet ondersteund.

Maar ik ben van mening dat welke router je er ook op heb staan de service en snelheid hetzelfde moet zijn of zie ik dat als klant van Planet verkeer?

Afgezien van het feit dat 'deze meneer' een mevrouw is :D ben ik benieuwd wat de reactie zal zijn.

Vanavond ga ik eerst even proberen om de firmware van de router te downloaden en te installeren. Wellicht dat het dan over is.

Sorry.......mevrouw, zet mij ook gelijk aan het denken of E-Tech misschien ook filmware heeft....Thanks anyway!

Ik heb inmiddels de firmware gedownload.
Die bestond uit 2 files en een duidelijke handleiding. Toppie van Sweex! :thumb:

Het 1e bestand (bootrom.dlf) installeren ging als een fluitje.
Bij het 2e bestand, de eigenlijke update (firmware.dlf) lukte niet omdat ik dit ' the same version' bleek te zijn. Ik was dus kennelijk al helemaal up-to-date.

Daarna toch maar alle instellingen volgens de handleiding doorgelopen en router gereboot (ging automatisch).

Resultaat: internet werkt weer goed en belangrijker nog: de verbindingssnelheid die gisteren niet verder kwam dan 116 Kbps zit nu op 325 Kbps. Nog niet helemaal wat het moet zijn, maar al een duidelijke verbetering.

Laat ik niet te vroeg juichen, maar op dit moment lijken de problemen voorbij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan