Ik heb oorspronkelijk adsl via tiscali maar ben overgenomen door Planet.
Heb zo'n week of 4 geleden mijn usb modem vervangen door een sweex adsl modem/router annex A. De eerste 3 weken geen enkel probleem maar sinds deze week is het bar en boos.
Kan nauwelijks pagina's openen....wisselt enorm. Het ene moment gaat het prima, het ander moment krijg ik melding dat 'verbinding maken met url wordt geweigerd' waarna na het vernieuwen van de pagina ineens weer wel verbinding tot stand komt.
Heb contact gezocht met de helpdesk van Planet die te melden hadden dat Sweex door hen niet wordt ondersteund, dat ze geen stabiele verbinding kunnen garanderen en dat de 3.2 Mbps die beloofd was al lang gerealiseerd is maar dat je daar met de Sweex geen voordeel van hebt. (Ik had 1.6 Mbps)
Kortom: het ligt aan Sweex volgens Planet, die me nog gauw eventjes een speedtouch router wilde aansmeren
Sweex gebeld: volgens hen heeft de router geen enkel probleem met die 3.2 en ondersteunt hij tot 8 Mbit.
Er zouden met name de laatste dagen allerlei werkzaamheden zijn uitgevoerd door Planet (én ook andere providers), er is inmiddels ook een firmware update beschikbaar voor de router die de problemen zou moeten oplossen..
Zal daar vanavond eens naar kijken.
Zijn er nog meer mensen die problemen van bovenstaande aard hebben (gehad) en zo ja, hoe zijn die opgelost?