pagina's verversen zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

bedafale

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Berichten
5
Ik maak gebruik van internet via Ziggo

Modem is verbonden met router type Sitecom 300 N WL 303.
Deze router is via switch verbonden met volgende network switch Sitecom LN 118

Aan de LN 118 zijn 2 pc's gekoppeld (ethernet). Verder is een wifi extender WL 330 gekoppeld om het draadloze signaal van de WL 303 te versterken. Aan deze WL 330 is een laptop met draadloze verbinding gekoppeld

De LN 118 staat op de 1e verdieping terwijl de WL 303 zich op de benedenverdieping bevind. Middels deze constructie is slechts 1 utp kabel naar de 1e verdieping door te voeren.

Op zich werkt het gehele systeem. De verbindingssnelheden van alle pc's en laptop zijn goed (100 Mbps voor de pc's en 150 Mbps voor de laptop). Een speedtest voor de internetverbinding laat een downloadsnelheid van 22 Mbps en Upload van ca. 4 Mbps zien. Op zich zijn al deze uitkomsten goed.

Echter tijdens het surfen op internet duurt het verversen van de pagina's veel te lang.

Kan iemand wellicht achterhalen wat hier fout gaat ?

Ik zie graag uit naar bericht waarvoor bij voorbaat dank

A. van Bedaf
 
Dat kan zijn door dat je misschien te veel programma's op je pc hebt. Heb ik ook last van gehad! Verder kun je proberen een andere browser te nemen, zoals Firefox of Google Chrome. En de verbinding van Ziggo is sowieso erg traag, heb ik ook last van gehad!

Ik hoor wel van je!
Groet Youri!!
 
Beste Youri

Dank voor je bericht. Gezien het beperkt aantal programma's op mijn pc ben ik toch verder gaan zoek naar de oplossing

Uiteindelijk de LN 118 uit het netwerk gehaald. De kabel loopt nu vanaf de modem rechtstreeks naar de 1e verdieping. Hier de WL 303 aangesloten. Hierop 2 pc's via Ethernet gekoppeld. Vervolgens een 3e pc voorzien WL 330 (staat tever weg voor ethernetverbinding).

Deze 3e pc + laptop zijn nu draadloos verbonden met WL 303. Uiteindelijk dus 4 apparaten gekoppeld.

De snelheid is nu weer prima. Verbindingssnelheden + verversen van pagina's gaat weer zoals vanouds. Probleem heeft waarschijnlijk dus toch ergens gezeten bij gebruik van de LN 118

Nogmaals dank voor je meedenken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan