Paginavoettekst niet weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

cbhonda

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2001
Probleem
Ik heb een database waarin artikelen staan, wanneer ik een rapport afdruk met 1 artikel zijn er volgende secties
paginakoptekst met een titel
detail met het artikel
paginavoettekst met het aantal artikelen en een totaal van de prijs
tot zover alles OK.
Wanneer ik echter 50 artikelen opvraag wordt de detailsectie uitgebreid over 2 pagina's en verschijnt op beide pagina's dezelfde voettekst met exact dezelfde waardes voor aantal en totaal.
Nu zou ik willen dat dit enkel op de laatste pagina verschijnt en niet op de eerste, weet iemand hoe ?

Door aantal artikelen en totaal prijs in rapportvoettekst te plaatsen i.p.v. paginavoettekst, zou het probleem moeten opgelost zijn.

mvg alverpos

Meerdere groepen

Er zijn ook nog groepen, het is dus mogelijk dat er meerdere pagina sets komen en dan wordt er enkel helemaal achteraan een berekening gedaan.
Het is de bedoeling dat er na elke groep die dan gevuld is met artikelen een afrekening is van aantal en totaal.
Sommige groepen hebben maar 1 pagina nodig maar andere verdeeld over 2 pagina's.

cbhonda,

Probeer het eens met sorteren en groeperen in de ontwerpweergave van het rapport.

Kies het veld waarop moet gesorteerd worden (Artikelen) + de sorteervolgorde.
Groepsvoettekst = Ja
Groeperen op elke waarde.
Onder de detailsectie wordt nu een sectie voettekst toegevoegd.
Hierin kan je dan aantal artikelen en totaal prijs in plaatsen i.p.v. in de rapportvoettekst.
Wanneer bij bijeenhouden JA wordt ingevuld, zal er, wanneer niet alles per groep op eenzelfde pagina kan, een nieuwe pagina genomen worden.

Hopelijk kom je hiermee wat verder
mvg Alverpos

Ander probleem

ALVERPOS
dit is wat ik bedoel nu staan de secties er wanneer het zou moeten.
Er is echter een nieuw probleem, die groep sectie beweegt mee met de detail sectie, wannneer er maar 1 of 2 artikelen op de 2de pagina staan dan zweeft die groepsectie helemaal bovenaan het blad. (dit is niet zo mooi).
Als je daar nog een oplossing voor hebt, laat maar komen.
Ik ga ondertussen met die nieuwe sectie al wat experimenteren of het niet gaat via vaste groote van de detail sectie.

bedankt

Zelf gevonden

Private Sub Paginavoettekstsectie_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
Dim ctl As Control

If Paginavoettekstsectie.HasContinued Then

LblNext.Caption = "De pagina gaat verder"
For Each ctl In Paginavoettekstsectie.Controls
ctl.Visible = False
Next ctl
LblNext.Visible = True

Else

For Each ctl In Paginavoettekstsectie.Controls
ctl.Visible = True
Next ctl
LblNext.Visible = False