Pagineren in Word 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Berichten
224
Geacht Helpmij-forum,

Ik heb het volgende probleem met het pagineren in Word 2000.

Ik maak een soort magazine in Word. Het plaatsen van lange artikelen is geen uitzondering. Wanneer ik paginanummers wil invoegen is dat geen probleem echter...
Als ik dan de pagina's controleer dan komt het dikwijls voor dat er pagina's bij zijn die het zelfde nummer hebben.
BV. pagina 2 en dan netjes 3 , maar dan bv. weer 2 en dan weer 3.

Hoe kan ik dit lastige probleem oplossen?

Kunt u mij helpen?

met vriendelijke groeten,

Jac Art
 
Ik vermoed dat je meerdere secties in je docuent hebt die die allemaal afzonderlijk telt.
 
probleem met het pagineren in Word 2000.

Geacht Forum,

Dank voor de snelle reactie!

Het woord sectie kom ik alleen maar tegen bij het indelen van de pagina in kolommen, maar maak daar geen gebruik van.

De meeste artikelen die worden geplaatst zijn doorlopend en derhalve tel ik enkel de pagina's.


met vriendelijke groet,

Jac Art
 
Hai Jac, :D

Als ik dan de pagina's controleer dan komt het dikwijls voor dat er pagina's bij zijn die het zelfde nummer hebben.
BV. pagina 2 en dan netjes 3 , maar dan bv. weer 2 en dan weer 3.
Waar lees jij dit precies af? in de statusbalk of in een veld wat je ingevoegd hebt?

Ik heb wel een vermoeden maar snap de vraag nog niet geheel...(Wellicht kun je een schermafdruk toevoegen met een pijltje of zo waar jij het afleest)

See Yah! :thumb:
 
kolommen

door te werken met kolommen heb je hier je secties automatisch gemaakt.

Test gewoon of je secties hebt.

Ga in blz 1 staan en open je kop en voetteksten.
Er komt een aangepaste werkbalk bij waarvan de 2 rechtse knoppen met geel vlakje, naar volgende en vorige sectie is.

Oplossing: Hier is tevens ook een knop "zelfde als vorige", zorg dat deze aanstaat of kies de knop paginanummer aanpassen, hier moet het doornummeren aangevinkt staan
 
Laatst bewerkt:
Hierbij wil ik alle leden van het forum die mij hebben geholpen het probleem op te lossen, heel hartelijk dank voor de hulp.

Waar en wat zouden we zijn zonder de deskundige hulp van het Help-mij forum!


met vriendelijke groeten,

Jac Art
 
Hai Jac, :D

Mooi dat je eruit bent maar kun je nog even vertellen wat voor jou nu eigenlijk de oplossing is geweest? (Ter leering en vermaak)

See Yah! :thumb:
 
Geacht forum,
In het forum werd inzake het onderwerp gesproken over secties. Dat bracht mij op het volgende. Door deze secties zichtbaar te maken, kon ik ook de sectieeinden zichtbaar maken. Door deze sectie-einden, op het eind van de pagina te verwijderen, bleek ook de dubbele nummering te zijn verdwenen. Klaarblijkelijk "zag' Word, 2 secties achter elkaar als 1 pagina , waarbij pagina 2 derhalve deel uitmaakte van pagina 1 en in dit geval pagina 2 ook pagina 1 werd.

Andere verklaring kan ik niet genereren.

Met vriendelijke groeten,

Jac Art
 
Hai Jac, :D

Bedankt voor jou terugkoppeling! (dit is voor een ander met hetzelfde probleem verhelderend) :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan