• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Paklijst maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fym77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
3
Hallo allemaal!

Ik ben een beginnend gebruiker van Excel en heb een vraag:
Ik ben met een bestand bezig waar ik in werkblad 1 al onze producten onder elkaar heb opgesomd, met daarachter de optie om het aantal bestelde producten in te vullen. Het is echter zo dat een klant maar 5 (voorbeeld) van onze producten wil hebben en ik dus alleen aantallen invoer bij de bestelde producten. Ik vul dan dus alleen bij de bestelde producten die bijvoorbeeld op rij 8, 13, 15, 23 en 38 staan de bestelde aantallen in. Bij de rest van de producten blijft dus gewoon het getal 0 staan.
En mijn vraag is dan hoe ik deze bestelde producten op werkblad 2 terug kan laten komen in de vorm van een paklijst (bestelde producten netjes onder elkaar vermeld dus)?
Ik hoop dat de vraag een beetje duidelijk is.

Alvast heel veel dank voor het helpen!

Marcel.
 
Marcel,

Omdat je zo,n mooi voorbeeldje hebt meegestuurd;)
De simpelste oplossing: Data > Filter > Autofilter: filter op niet lege cellen, kopiëren en plakken.
 
MARCEL,
Het is wel al een tijdje geleden, maar ComputerIdee heeft in nr 23 jaar 2002 de Shophopper gepresenteerd. In principe werkt die zoals je dat gevraagd heb. Het Excelbestald kun je daar nog steeds downloaden onder de naam "Boodschappenlijst" . Eventueel heb ik de scan van het artikel (uitleg) voor je beschikbaar.
Succes, Ton
 
Marcel,

Omdat je zo,n mooi voorbeeldje hebt meegestuurd;)
De simpelste oplossing: Data > Filter > Autofilter: filter op niet lege cellen, kopiëren en plakken.

Helemaal perfect! Enorm bedankt! :thumb:



MARCEL,
Het is wel al een tijdje geleden, maar ComputerIdee heeft in nr 23 jaar 2002 de Shophopper gepresenteerd. In principe werkt die zoals je dat gevraagd heb. Het Excelbestald kun je daar nog steeds downloaden onder de naam "Boodschappenlijst" . Eventueel heb ik de scan van het artikel (uitleg) voor je beschikbaar.
Succes, Ton

Ik heb het bestand zojuist gedownload en ga eens even kijken of ik er wat mee kan. In ieder geval ook mijn dank! :)
 
De simpelste oplossing: Data > Filter > Autofilter: filter op niet lege cellen, kopiëren en plakken.

Het kan ook nog volledig automatisch, bijv met een matrixformule. Die haalt op het tweede blad alleen de artikelen op waarvoor ook een bestelling is geplaatst en haalt vervolgens de lege cellen er tussenuit.

Als je interesse hebt moet je even een voorbeelbestandje posten van wat je tot nu toe hebt gebouwd.
 
Het kan ook nog volledig automatisch, bijv met een matrixformule. Die haalt op het tweede blad alleen de artikelen op waarvoor ook een bestelling is geplaatst en haalt vervolgens de lege cellen er tussenuit.

Als je interesse hebt moet je even een voorbeelbestandje posten van wat je tot nu toe hebt gebouwd.

Dat zou natuurlijk nog mooier zijn!
Hier heb ik het bestand voor je:
 

Bijlagen

  • paklijst.xls
    65,5 KB · Weergaven: 94
Ik had deze macrootje nog liggen.
Misschien is dit iets voor je.
 

Bijlagen

  • paklijst(HS)1.xls
    67,5 KB · Weergaven: 73
Of met deze formule,

Deze haalt de gegevens op en vult het automatisch aan.
 

Bijlagen

  • paklijst(HS).xls
    69,5 KB · Weergaven: 94
Lijkt er veel op de aanpak van de CID Boodschappenlijst. Daar is uiteraard niets mis mee !!


Hallo Anton,

Helaas zegt het me niets, maar ik zit ook nog op een ander forum, en toen kwam deze van Kees Oosterveld vorig jaar voorbij.

Ik heb er zelf ook nog een paar varianten op kunnen bedenken, en dat is weer het leuke ervan.
 
Hallo Anton,

Helaas zegt het me niets, maar ik zit ook nog op een ander forum, en toen kwam deze van Kees Oosterveld vorig jaar voorbij.

Ik heb er zelf ook nog een paar varianten op kunnen bedenken, en dat is weer het leuke ervan.

Hoi HSV,
Misschien interessant om te downloaden (ComputerIdee - Boodschappenlijst) en te bekijken voor de oplossingsprincipes.
Groeten, Ton
 
Hoi HSV,
Misschien interessant om te downloaden (ComputerIdee - Boodschappenlijst) en te bekijken voor de oplossingsprincipes.
Groeten, Ton

Bedankt voor de tip Ton. :thumb:
Ik heb het bekeken en opgeslagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan