Pakt geen stroom meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter 2Luce
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

2Luce

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Hallo allemaal,

Ben een beetje wanhopig want mijn laptop krijg ik niet meer aan de praat!

Het volgende is het geval:

Laptop is uitgevallen nadat hij een boodschap gaf dat er nog 3 min waren voor de accu.
De volgende dag wilde ik de laptop gebruiken, snoer in het stopcontact en toen.............niets meer!
Laptop geeft géén groen lampje meer aan dat het snoer in het stopcontact zit, laat staan dat hij de
accu oplaad! Aan- en uitknop doet het niet, ook niet na heel lang inhouden.
Ik kan er nu dus helemaal niet meer in!

Het betreft een Fujitsu Siemens Esprimo Mobile uit 2007/2008.

Is er iemand die mij hierover iets kan uitleggen?

(Ik moet er wel bij vertellen dat voordat dit gebeurde de laptop altijd aan het snoer hing en hij
regelmatig aangaf dat er nog resterende minuten waren, na wat rommelen aan het snoer deed
hij het weer, het pictogram rechts onderin liet dan weer het stekkertje zien).

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest. HELP!!

gr. Luce

PS. Inmiddels heb ik wel een nwe adapter aangeschaft, ook hiermee doet hij het niet!

Laatst bewerkt:
dan is waarschijnlijk het contactpunt van je laptop niet helemaal goed meer...
je zegt het zelf al: na wat friemelen deed hij het weer..de adapter is dus gewoon goed, maar de aansluiting in de laptop niet

Contactpunt schrijf je..................kan ik daar zelf iets aan doen?

Ik ben een leek op dit gebied dus het behoeft iets meer uitleg, ik schroom niet om zelf
iets te repareren maar ik moet wel precies weten wat ik moet doen.

Overigens bedankt voor je super snelle reactie!

dit kun je beter niet zelf proberen, laptops zijn altijd lastig en je geeft al aan dat je een leek bent.
ik zal het even kort proberen uit te leggen wat er mis is (denk ik dan):

metaal wordt gebruikt om stroom te geleiden, want metaal is een goede geleider. als je naar het uiteinde van je adapter kijkt is dat een metaal (waarschijnlijk koper ofzo),een uiteindelijke van een stekker is ook metaal. zo kan de stroom dus door de adapter lopen. Nu moet die stroom ook de laptop in, dus de laptop heeft ook een metaal. de plek waar de stekker in de laptop moet is ook van metaal. waarschijnlijk is dat metaal een beetje kapot, zodat de metalen van laptop en stekker niet goed bij elkaar komen en dus geen stroom kunnen doorgeven.

Eerst was het nog niet echt beschadigd, dus met beetje friemelen maakt ie contact en had ie weer stroom.
dat is mijn verwachting tenminste.
ik weet niet of er nog garantie op je laptop zit? anders even teruggaan, want dit is gewoon een foutje van hun.

THX! Heldere uitleg.

Maar als ik er nog garantie op had dan zou ik niet via deze een weg een oplossing proberen te vinden.

Ik hoopte eerlijk gezegd dat het een accu probleem zou kunnen zijn, dat zou makkelijk te verhelpen zijn.

Dit kan ook nog de accu zijn. Ik weet in ieder geval zeker van een aantal HP laptops dat deze niet opstarten zonder accu. Ook niet als ze aan de stroom hangen. Een defecte accu zou hetzelfde effect kunnen hebben. Dit verklaard wel niet waarom je dan het oplaad icoontje kreeg. Die melding doet inderdaad vermoeden dat er iets met de stroomtoevoer aan de hand is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan