PAL naar NTSC/ATSC converteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimentom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
M'n ouders zijn uit de vs geëmigreerd naar hier. Nu hebben ze natuurlijk ook hun TV meegebracht alleen heeft dat toestel NTSC/ATSC en geen Pal. Ik heb al ff gegoogled maar daar zie ik enkel toestellen met component ingangen enzo.

ik vroeg me af of er iets bestaat waar je een coax insteekt en dan weer geconverteerd beeld uithaald.

Ik zat eventueel te denken om via een hier gekochte harde schijf-recorder daar de coax in en dan via HighDefinition kabel uit en via dat toestel te zappen. Maar ik weet niet if dat zou werken.

Alle commentaar, opmerkingen en oplossingen zijn welkom

Thx

neen, ik heb dus de televisiekabel, Coax waar een PAL-signaal opzit. De televisie is NTSC. Het signaal zou dus over coax omgevormd moeten worden.
met component-kabels kan dus niet want dan kan er niet gezapt worden.

Amerikaanse tv op Nederlands kabelantenne

Hallo, ik heb zelf (niet slim) een Amerikaans model video/dvd recorder gekocht, Zit er op de TV een aansluiting voor een F-connector (Amerikaans type voor kabel tv). Hiervoor kun je adapters kopen dit aan het Nederlandse model RF connector zit. Zelf had ik via de video/dvd recorder een zeer sneeuwerig beeld. Maar dat kan ook komen doordat de tv een Pal systeem is en de recorder NTCS. De kabels kosten maar een paar Euro. Zie ook http://www.allekabels.nl

M'n ouders zijn uit de vs geëmigreerd naar hier. Nu hebben ze natuurlijk ook hun TV meegebracht alleen heeft dat toestel NTSC/ATSC en geen Pal. Ik heb al ff gegoogled maar daar zie ik enkel toestellen met component ingangen enzo.

ik vroeg me af of er iets bestaat waar je een coax insteekt en dan weer geconverteerd beeld uithaald.

Ik zat eventueel te denken om via een hier gekochte harde schijf-recorder daar de coax in en dan via HighDefinition kabel uit en via dat toestel te zappen. Maar ik weet niet if dat zou werken.

Alle commentaar, opmerkingen en oplossingen zijn welkom

Thx

Pal naar NTSC via Coax

Hallo ,
Ik heb hetzelfde probleem.
Heb een SonyMedia Center in US gekocht en die heeft enkel een NTSC Tuner.
Intussen al een oplossing gevonden?
Grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan