Pam.d user expired

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinjansen1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2013
Berichten
2
Beste,

Ik zit met het volgende probleem en kom er niet uit waar de oplossing zit.

Wij hebben een centrale storage machine waar de passwd en shadow files op staan.
Vervolgens hebben wij mail/ftp servers met pam.d gelink aan deze passwd en shadow file. Dit werkt perfect.

Echter nu wil ik een 2de imap server opzetten, Debian 6 met Dovecot. Ik heb de configuratie gekopieerd van onze andere imap server Debian 5.0.4

Inloggen met "#su imaptestuser" werkt wel. Ik kom dan netjes in de home folder van de gewenste user. De link met de passwd file is dus actief.
Ik krijg wel een waarschuwing maar omdat ik Root ben negeert hij deze:

"Your account has expired; please contact your system administrator
su: User account has expired
(Ignored)
"


passwd:
imaptestuser:x:12902:12902:Imap Test Gebruiker:/var/data/home/129/12902:/bin/bash

shadow:
imaptestuser:Encrypted Pass:15914:0:99999:7:::

In mijn Dovecot log komt ook de melding:
2013-07-28 13:01:04 auth-worker(default): Error: pam(imaptestuser,127.0.0.1): pam_acct_mgmt() failed: User account has expired

Het probleem is, dit account is NIET expired. Ik kan netjes op de andere servers inloggen die gebruik maken van deze zelfde passwd en shadow file.

- Het is geen datum probleem. De tijd van alle servers staan netjes op vandaag.
- Het account is niet expired, ik kan er netjes mee inloggen op de andere servers.
- Passwd file wordt netjes aangeroepen, als ik inlog me "su" kom ik netjes in mijn home folder "/var/data/home/129/12902".

Iemand anders nog mogelijke oplossingen voor mij? het enigste verschil met de andere omgevingen is dat dit de nieuwste Debian 6 installatie is.
"6.0.7".

Ik hoor graag naar jullie tips.

Groet,

Kevin Jansen
 
probleem opgelost, vreemde is dat ik alleen Debian heb geupgrade van 6 naar 7 en niets heb aangepast.
 
Hoe ging die upgrade verder? (moet hem ook nog een keer doen...)
Gewoon erover heen gezet of..?
Heb het nodige leesvoer gevonden...;
https://www.google.nl/#q=upgrade+debain+6+7+

Maar het betreft een webdav server... dus vergt wellicht meer aandacht.... (ik heb een image.... hoor!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan