Panasonic dvd-recorder + Samsung lcd - geen beeld!

Status
Niet open voor verdere reacties.

knorretje84

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2007
Berichten
42
Ik heb sinds gisteren een (tweedehands) dvd recorder in mijn bezit, een Panasonic DMR-EH67. Deze wil ik aansluiten op mijn Samsung lcd-tv. Ik heb geen digitale tv, dus geen decoder, alleen de tv en de dvd-recorder.
De coax-kabel die zeg maar uit de muur komt gaat naar mijn dvd-recorder, en vanuit de dvd-recorder gaat er een coax-kabel naar mijn tv. Als ik de tv op een gewone zender aanzet heb ik beeld, dus de coax-kabel zit goed.

Verder heb ik een hdmi-kabel aangesloten tussen mijn dvd-recorder en tv. Als ik nu de tv op het hdmi-kanaal zet, krijg ik een zwart scherm, afgewisseld met sneeuw, en een mededeling dat er geen signaal is. Volgens de handleiding zou ik een menu moeten zien.
Ook met scart kabel geprobeerd > alleen maar sneeuw.

Wie kan mij helpen om dit op te lossen?
Zie ik iets over het hoofd?
 
Heb je die dvdrecorder eens op een andere (wat oudere) tv uitgeprobeerd.
Dit om uit te sluiten of je het moet zoeken in de dvdrecorder of bij je tv.
 
Ik wilde net een nieuw bericht gaan typen.
Inmiddels heb ik nu wel beeld als ik de recorder aansluit via scart, en de hdmi kabel los haal. De recorder werkt helemaal, en het beeld is redelijk. Maar ik wil de aansluiting natuurlijk liever via hdmi dan scart, anders had ik wel een ouder model dvd-recorder zonder hdmi kunnen kopen...
Als ik de hdmi kabel aansluit, zie ik wel iets, maar enorm slecht.

Waar kan dit aan liggen? De hdmi-kabel heb ik bij de dvd-recorder gekregen.
 
Ik weet niet zeker of het ook voor jouw apparaat geld, maar je kunt op de recorder instellen welk uitgangssignaal op
een uitgangskanaal staat.

Klinkt gek, maar kijk eens of je ergens kunt kiezen voor hdmi op je harddiscrecorder-menu.
 
Hierbij kom ik nog eens terug op deze vraag van een jaar terug, die nog steeds actueel is.
Na wat pogingen om de instellingen van de dvd-recorder te veranderen, heb ik het uiteindelijk opgegeven en de dvd-recorder is nu al een jaar via scart aangesloten. Hij doet het op zich prima, maar ik erger me aan de mindere kwaliteit van het beeld, die bij gebruik van hdmi veel beter zou moeten zijn.
In de instellingen van mijn dvd-recorder vind ik wel 'HDMI-instellingen', maar er is geen mogelijkheid om dit 'aan of uit te zetten'.
Wie o wie kan mij helpen om dit probleem alsnog op te lossen?
 
@knorretje84
Aangezien de vraag al meer dan 3 maanden oud is gaat deze vooralsnog op slot.
Beter is een nieuwe vraag te plaatsen, de kans is dan beduidend groter op een antwoord, dan deze vraag op deze manier weer onder de aandacht te brengen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan