Panasonic firmware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Ik heb een Panasonic DMR-EH65 DVD-recorder. Omdat de HD defect was heb ik deze vervangen. Nu ben ik nog op zoek naar de firmware, deze staat namelijk op de HD en zonder deze firmware doet ie niks.

Nu is er niets te downloaden bij Panasonic en haar reparateur (E-care) doet heel vervelend en wil alleen maar veel geld verdienen aan een eenvoudige reparatie.

Wie kan mij aan de benodigde firmware helpen of weet waar ik die kan downloaden.

Ik zag dat jouw model er niet bij stond (maar wel bijna); Het zou kunnen dat alleen de schijfgrootte anders is, en dat je iets kunt aanpassen in die firmware via het notepad. Dat is me wel eens gelukt bij een harddisk recorder van een ander merk. En misschien werkt het zelfs zonder die aanpassing.

dmr-eh 65

Hoi,
De enige manier die ik gevonden heb is een originele harddisk van een Panasonic dmr-eh65 clonen met het programma hdclone van miray software.
het is mij met een Panasonic dmr-eh50 gelukt.
Er is een free versie van dit programma maar die kan alleen van klein naar groot clonen.
Ik heb de basic versie van hdclone die kan wel willekeurig clonen.
Een volledige cloon duurt met de free versie 12 uren voor een 80 gb hd, de basic versie zou 3x zo snel zijn.

Alle andere manieren die ik gezocht heb om, bv, achter het format van de hd, ed te komen zijn niet gelukt, afgezien van contact met de Panasonic service dienst, die vertelde dat reparatie duurder was dan een nieuwe recorder, daar kon ik het mee doen.
Kort gezegt, als de harddisk van je hdd recorder stuk gaat kun je het apparaat weggooien!!

Inmiddels een goede Panasonic dmr eh65 aangeschaft omdat ik het nu aandurfde om via HDCLONE een clone te maken van de 250gb hd en de betaalde versie van hdclone gekocht (€19.95).
Het kopiëren van de hd duurde maar 4 uur en is met vlag en wimpel geslaagd, ik heb nu 2 werkende eh65 hdd recorders ( zilver en zwart) hoera !

Laatst bewerkt:
DMR-eh65

Ik heb ook dus een defecte harddisk in mijn DMR-EH65.
Hij tikt de hele tijd en doet niets.

Dirk, kan ik een copie (laten) maken van jouw harddisk met Miray?
Uiteraard tegen betaling.
Ik heb een WD 320Gb schijf. Dat kan dan toch ook werken?

Groeten,
G

dat is nu jammer, ik heb de beide eh65's niet meer, ze deden het prima, maar ik heb een sony omdat ik een lcd van sony heb gekocht, die past beter aan.
groeten

panasonic hd recorder

ik heb het type RH 188HS

al 2x heb ik idem problemen met hd gehad!
na meting voeding e.d lag het aan het opstart protocol.
contact met techno groningen leverde niets op.
idem panasonic!

dus heb ik het hele apparaat uit elkaar gehaald(1e keer)
weer aangesloten en hij werkte weer.
2e keer idem maar geen resultaat. klap op hd(niet te hard natuurlijk)
en hij werkte weer.

de firmware kun je niet downloaden(is er niet volgens mij)
dus is het niet normaal dat panasonic dat niet op zijn website zet.
omdat ik ook tv heb van panasonic wil ik ook de nw hd recorder ivm viega!(1 afstandbediening voor beide apparaten)

ergens moet het toch mogelijk zijn dat iemand dit zich aantrekt en firmware ontwikkeld? alhoewel de vraag is(volgens mij niet) of je dan via de dvd kunt opstarten!!

gaarne reacties
:evil:

recorder eh-65

ik heb dus ook een defecte hdd wie kan er helpen

groeten michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan