panasonic telefoon, fritzbox xs4all

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Beste mensen,

Ik heb een probleem, ik dacht het eerst op te lossen door een nieuwe telefoon te kopen maar het probleem blijft.
Ik heb een draadloze telefoon met antwoordapparaat KX TG 6823 van Panasonic die ik aansluit op een Fritzbox.

Voorheen werkte dat altijd goed maar nu is het zo dat de telefoon maar 4 keer overgaat terwijl ik 7 keer instel en ook als het antwoordapparaat niet aanstaat krijgt de beller een bericht na 4 keer overgaan dat de mailbox is uitgeschakeld en dat er geen bericht ingesproken kan worden of dat de mailbox vol is.

Als ik zelf een tekst inspreek voor het antwoordapparaat krijg je die niet te horen. Dus nu ik een nieuwe telefoon gekocht heb blijft het probleem hetzelfde.
Wat kan hier aan de hand zijn? Wie weet raad?

groetjes
Juul

Hoi,

Ik zit net de gebruiksaanwijzing te lezen van de telefoon, en het zou kunnen dat het apparaat zélf een voicemail functie heeft.
Misschien moet u die uitzetten, wellicht kunt u dan de voicemaildienst van uw provider gebruiken.

Succes!!

voicemail aan uit.jpg

Ik heb het toestel niet, dus ik stap als 'neutrale' lezer er in:
Welk apparaat verzorgt de telefonie? Begrijp ik goed dat de telefonie-instellingen volledig op de Fritzbox zijn ingesteld en je Panasonic basisstation en handset(s) puur een analoge telefoon vervangt?
[Anders opgeschreven: Heb je Internet-telefonie vanaf je telefonieprovider (ook wel VOIP genoemd, voor privé-personen vaak in een bundel, met Internet (en televisie)), dat wordt verzorgd door de Fritzbox en je Panasonic basisstation en handset(s) hebben (richting/vanaf de beller buiten jouw huis) alleen de funtie van een analoge telefoon.]

Indien dit allemaal klopt, dan zou ik met de helpdesk van je telefonieprovider gaan praten of de telefonieprovider wat heeft gewijzigd, want ik vermoed sterk dat de inkomende verbinding al wordt weggeleid vanaf de centrale na 4x overgaan, dus dat de Fritzbox (en jouw Panasonic apparatuur daar achter) daar dan geen rol daar in hebben, dus dat de "Voicemail is uitgeschakeld"-melding duidt op de voice-mail dienst die je bij je telefonie-provider niet hebt aangezet...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor jullie reactie. Het probleem is opgelost. Ik heb bij voip-selfcare.xs4all de instellingen van de voicemail gewijzigd.

groetjes
Juul

Fijn dat het je op weg geholpen heeft en mooi dat je (gedeeltes van) je VOIP instellingen bij XS4All zélf kunt beheren (via een beheerportal, dus zonder naar hen te hoeven bellen etc.)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan