Panda firewall geeft soms geen meldingen meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Hallo, wij hebben een antivirus programma: Panda Titanium Antivirus 2005
Hier zit een firewall bij. Die werkt op zich goed, maar bij sommige programma's (o.a. DreamWeaver MX) komt er geen vraag of het programma geblokkeerd moet worden, of dat het verbinding mag maken met internet. Bij een aantal andere programma's is dat meestal wel. Dit is best lastig, want nu kan DreamWeaver geen verbinding meer maken met internet (en bestanden uploaden moet dan met een ander programma).
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? (Opnieuw installeren is geen optie want wij zijn de setup die we via internet gedownload hebben (betaald) kwijt.)
Alvast bedankt.

Heb je al eens geprobeerd om in je firewall configuratie de 'toestemming' weg te gooien en dan weer het programma op te starten? Vervolgens geef je weer toestemming.
Of het programma gebruikt een poort die alsnog vanwege de veiligheid wordt geblokt.
Dat zul je dus moeten bekijken in het log met uitgaand verkeerd.

Dat eerste had ik al enkele keren geprobeerd, maar dat werkt niet.
Dan zal het dat tweede wel zijn. Maar waar kan ik de log met uitgaand verkeer(d?) vinden? Ik heb volgens mij heel het antivirus programma doorgekeken, maar kon het niet vinden.

Als je het eerst al gedaan hebt moet het haast wel zo zijn dat jij toestemming geeft maar dat het verderop in de firewall mis gaat.
Tsja, ik ken die firewall niet maar ze werken over het algemeen globaal wel hetzelfde. 'Ergens' moet je kunnen zien wat er in komt en uitgaat.
Bovendien zie je dan af en toe geblocked staan.
Ook moet er iets te vinden zijn over poorten die door trojans gebruikt worden en alvast geblokkeerd worden. En ook weer een blad met instellingen voor de 'normale' poorten.
Ik zal nog even voor je surfen.

Hier kijkend bij punt 4 moet je toch iets kunnen doen wat alle regels de baas is.

Bijgaande bijlage kan ik slecht lezen. Jij herkent het scherm wel. Rechtsonderin staat advanced. Kun je daar nog meer regelen?
Het tabblad security? Ook niets met in/uit verkeer?

Bijlagen

• Panda.jpg
    Panda.jpg
    18,3 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Ik denk dat die beschrijving over een andere versie gaat of zo... Want bij het rechts klikken op het icoontje in de taalbalk komt er al iets heel anders... Ik heb even een paar printscreentjes toegevoegd... Kijk maar of je er wat mee kan, ik in ieder geval niet.

Bijlagen

• Rechtsklik.png
    Rechtsklik.png
    6 KB · Weergaven: 21
  • Hoofdscherm.png
    Hoofdscherm.png
    69,2 KB · Weergaven: 20
  • Configuratie firewall.png
    Configuratie firewall.png
    68,7 KB · Weergaven: 22
  • geavanceerde configuratie firewall.png
    geavanceerde configuratie firewall.png
    69,7 KB · Weergaven: 35
Nee, ik ook niet.
Het enige waar je wat mee kunt is de help functie. :)
En deze thread aan de praat houden tot iemand het leest met dezelfde Panda.
Wel zal ik straks nog surfen nu ik de juiste naam weet.
Op het moment heb ik visite.

Wat gebeurt er trouwens als je links klikt op het icoontje?

Elisa zei:
Het enige waar je wat mee kunt is de help functie. :)
Daar heb ik al naar gekeken, maar die is in het Engels... En daar ben ik (nog) niet zo goed in (ben 13).
Elisa zei:
Wat gebeurt er trouwens als je links klikt op het icoontje?
Bedoel je het icoontje in de taakbalk? Dat is die rechtsklik.png in de bijlage van het vorige bericht:).

Trouwens, ik startte vanmorgen dat programma weer op en toen kwam er wel weer een melding :D en ik kon de verbinding weer toestaan. Net lukte dat ook weer. Dus ik denk dat het opgelost is... Hoe weet ik niet, maar hij doet het weer. Als er weer iets niet werkt laat ik het wel weer weten, toch heel erg bedankt!

Daar heb ik al naar gekeken, maar die is in het Engels... En daar ben ik (nog) niet zo goed in (ben 13).
Je zegt 'nog' dat is een goed teken! :D
Als je ergens mee zit mail je me maar. 2 weten meer dan 1.

Bedoel je het icoontje in de taakbalk? Dat is die rechtsklik.png in de bijlage van het vorige bericht
Jahaa, maar ik had het over de linksklik. Meestal heeft deze ook een functie. Vandaar.

Nou, ben ik even blij voor je dat de boel loopt! :)
Laten we hopen dat je nu die toestemming behoudt!

groetjes

Laatst bewerkt:
Het is weer terug:(. Panda geeft soms een melding en soms niet. Gisteren deed hij het ook al niet, toen ik de PC opnieuw opstartte deed hij het weer. Nu is dit weer:confused:. Best wel lastig soms. Weet nog iemand wat ik hier tegen kan doen?

Waarom heb je die firewall eigenlijk niet op automatisch staan?
Dan zou je incidenteel maar toestemming hoeven geven.

Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp, maar kijk hieronder eens wat ik heb aangevinkt. (Ik denk dat je dat bedoelt, maar ik weet het niet zeker.)
vinkje.png

Laatst bewerkt:
Nee, dat bedoel ik niet. Zone Alarm en Norton geven je de mogelijkheid om het programma op automatisch in te stellen. Het programma neemt dan de beslissingen voor je behalve bij nieuwe programma's die niet bekend zijn.
Alles van Microsoft gaat dus direct op de automaat zonder dat jij er ja of nee tegen hoeft te zeggen.
Ik vind het n.l. vreemd dat je het over toestemming geven hebt.
Normaal gesproken zou het programma jou dit uit handen hebben genomen na 1 keer toestemming.

Kijk eens bij je programma controle.
Zie de mijne.

Bijlagen

• Jeroen.jpg
    Jeroen.jpg
    45,3 KB · Weergaven: 16
Elisa zei:
Zone Alarm en Norton geven je de mogelijkheid om het programma op automatisch in te stellen.
Ja, dat heeft Panda ook: Toegelaten verbindingen.png
Maar ook al zet ik de verbinding op toelaten, soms laat de firewall het programma toch niet door.

Elisa zei:
Het programma neemt dan de beslissingen voor je behalve bij nieuwe programma's die niet bekend zijn.
Alles van Microsoft gaat dus direct op de automaat zonder dat jij er ja of nee tegen hoeft te zeggen.
Ik vind het n.l. vreemd dat je het over toestemming geven hebt.
Normaal gesproken zou het programma jou dit uit handen hebben genomen na 1 keer toestemming.
Dat is ook zo bij deze firewall, maar dat werkt niet meer goed sinds een tijd.

Wat betreft het 1e punt kom je met iets aanzetten dat ik niet bedoel.
Je zou daar in dat rijtje n.l. heel wat meer programma's en services moeten zien. Dat gaat n.l. over het algemeen automatisch. Windows direct automatisch. Programma's na jouw toestemming tenzij je firewall deze kent.

Als je firewall niet meer goed werk zoals je zegt kun je beter uninstallen en weer installeren. Nooit een risico nemen met je firewall.
Als Panda niet zo'n lastpak is als Norton dan ben je binnen een half uurtje boven Jan.

Elisa zei:
Wat betreft het 1e punt kom je met iets aanzetten dat ik niet bedoel.
Je zou daar in dat rijtje n.l. heel wat meer programma's en services moeten zien.
Er staan er ook veel meer: Toegelaten verbindingen.jpg
Maar ik had de afbeelding even verkleind:).
Als je firewall niet meer goed werk zoals je zegt kun je beter uninstallen en weer installeren. Nooit een risico nemen met je firewall.
Als Panda niet zo'n lastpak is als Norton dan ben je binnen een half uurtje boven Jan.
Tja, dat wilde ik meteen al doen, maar zoals in mijn startbericht staat, ik ben de setup kwijt:confused:. Heel lastig en stom natuurlijk...
Ik zou niet weten wat ik nu nog moet doen... Jij nog een idee toevallig? (Of iemand anders, natuurlijk.)

Ik ben blij als ik een eigen laptop heb, dan hoef ik deze dingen niet meer te regelen, dan laat ik mijn ouders het maar uitzoeken (niet dat ik ze dan niet help, hoor).

Wil je perse Panda?
Anders neem je toch ZoneAlarm?
Als je wel een geldige key hebt kun je misschien op de site een trial downloaden en opnieuw invoeren. Dat kan soms.

Ik ben blij als ik een eigen laptop heb, dan hoef ik deze dingen niet meer te regelen, dan laat ik mijn ouders het maar uitzoeken (niet dat ik ze dan niet help, hoor).
Pssst reken maar niet dat je er dan vanaf bent :D Vanaf het moment dat je een laptop hebt krijg je nog meer werk dan je al had ;) Ik zie het hier wel.

Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Wil je perse Panda?
Anders neem je toch ZoneAlarm?
Gewoon? Als het zo makkelijk was had ik dat al lang gedaan, ja. Maar mijn ouders zijn nu eenmaal de baas over deze computer en zij hebben Panda aangeboden gekregen bij de computer en de licensie (of hoe heet zo iets) duurt nog tot 13 februari 2007. Meer dan een jaar dus:confused:. Ik denk dat mijn ouders dat niet zomaar goed vinden...
Elisa zei:
Als je wel een geldige key hebt kun je misschien op de site een trial downloaden en opnieuw invoeren. Dat kan soms.
Huh, bedoel je dat de key van Panda ingevoerd kan worden bij ZoneAlarm?
Pssst reken maar niet dat je er dan vanaf bent :D Vanaf het moment dat je een laptop hebt krijg je nog meer werk dan je al had ;) Ik zie het hier wel.
Haha, nou ja, dan neem ik in ieder geval niet Panda!

Nee, dit sloeg natuurlijk op Panda. ZoneAlarm is lekker gratis.

Elisa zei:
Nee, dit sloeg natuurlijk op Panda. ZoneAlarm is lekker gratis.
O, zo. Dus ik kan proberen de trail van Pande te downloaden... Ik weet niet of ze die hebben, maar ik zal eens kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan