Panda: Programma gewijzigd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rookie74

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2004
Hoi,

Sinds ongeveer een week geeft mijn Panda Titanium Antivirus 2005 elke keer na bij opstarten de melding:

Programma gewijzigd!
Het volgende programma werd recent gewijzigd en probeert toegang te krijgen tot het Internet.

Programmanaam:
C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe

Omschrijving:
NT-kernel & -systeem

We adviseren geen toegang te verlenen als u er niet zeker van bent dat de wijziging het gevolg is van een update.
Vervolgens kan ik kiezen uit:
1. De verbinding sluiten
2. De verbinding toelaten

Onegacht wat ik kies, kan ik doorwerken en krijg ik de volgende keer de melding weer gewoon opnieuw.

Overigens heb ik al een paar weken het probleem dat de computer soms bij het opstarten blijft hangen, direct nadat de achtergrond is getoond (er zijn dan dus nog geen iconen zichtbaar: alleen maar wallpaper).

Dit gebeurt denk ik eenderde of een kwart van de gevallen en als ik de pc dan reset gaat het daarna meestal wel goed.
Volgens mij zijn deze problemen ongeveer begonnen na de installatie van een router.

Op advies van Paradigit Helpdesk heb ik Hitman Pro toen gedraaid. Zij verwachten dat 't door spyware werd veroorzaakt, maar Hitman Pro vond niks spannends.

Wie weet raad voor (een van) beide problemen?

Ik draai onder Windows XP (SP 2). Verder gebruik ik Zonealarm en heb ik de firewalls van XP en Panda uitgeschakeld.

Alvast bedankt,
Jasper.

Een virus lijkt 't niet te zijn; de online scanners vinden niets. Overigens wordt mijn Panda Antivirus ook dagelijks bijgewerkt.

Weet iemand hoe ik het bestand misschien zodanig kan herstellen/terugzetten dat ik de meldingen niet meer krijg?

Met de OEM installatiediskettes van XP kan ik alleen het hele systeem herstellen (d.w.z. over de huidige versie heen installeren).
Als dat mis gaat moet ik alles opnieuw installeren, en daar heb ik ook niet zo'n trek in.

Als je de pc hebt gescant op virussen en het bestand is niet gemanipuleerd moet je het even herstellen.
Dit doe je als volgt : zet de bios op boot vanaf cd rom of floppy.
Je windows cd of floppy laden en laten boten van de cd of floppy.
na het inventariseren van je pc vraagt hij of hij windows moet in stalleren deze optie sla je over en neemt de optie repareren (R)
dan kom je in een dos scherm met C:/windows/ daar achter vul je in fixboot en dan enter,
dan vraagt hij of je het zeker weet en doe je j enter.
dan maakt hij een nieuwe boot aan, afsluiten en weer opnieuw opstarten dan is je bootsector gerepareerd en zal windows weer gewoon opstarten, en alle bestanden blijven behouden .

Succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan