paniek: klein piepje, alles staat "vast"!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik weet niet if ik in deze sectie goed zit, maar ik heb het volgende, steeds groter wordend, probleem:
Een paar dagen geleden hoorde ik een klein en zacht piepje en mijn pc sloeg vast. De mius bewoog niet meer en niks ging meer. Na even wachten kon ik de muis weer even bewegen maar niks regeerde. pc uitgezet en weer aangezet, kon er even mee werken en hetzelfde probleem. Lang gezocht en niks gevonden (leek). Windows maar uit nood opnieuw geinstalleerd. Het ging even goed, maar nu weer hetzelfde probleem: piepje en alles staat stil. Nu zit ik op dezelfde pc en gaat het even goed, maar ik denk dat als ik wat programma's opstart hetzelfde weer gebeurd. Wat kan dit zijn? (pc heeft overigens altijd probleemloos gedraaid)
mvrgr. Kanyarat.

Moederbord: Asus A8N-SLI Premium (nVidia nForce 4 SLI chipset)
Processor: AMD Athlon 64 3800+ Venice core
CPU-koeler: Zalman CNPS-7700 Cu
Geheugen: 2 Gb (4 x 512Mb Kingston PC3200 CL3)
Videokaart 2x: Winfast 6600 GT TDH 128Mb PCI-Express (SLI opstelling)
Geluidskaart: Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS
Harddisk 1: Seagate Barracuda 7200.8, 250Gb Serial ATA in Raid 0
Harddisk 2: Seagate Barracuda 7200.7, 80Gb Serial ATA in Raid 0
DVD-RW 1: A-open DUW 1608/ARR 16x Double Layer
DVD-RW 2: NEC ND-3520A 16x Double Layer
Film/Video: Pinnacle studio 10 PCI
Cardreader: Lian Li multi-functional ***S-039
Voeding: Antec Neopower 480W

Laatst bewerkt:
is denk ik een driver probleem of een conflict tussen je hardware.

plaats hier een logboek van EVERST (http://www.lavalys.com/)

ga naar

rapport--> snelrapport--> zuivere tekst.

misschien moet je hem ff zippen.

Dat kan toch niet zomaar uit de lucht komen vallen? De pc heeft altijd probleemloos gedraaid en is absoluut virus en spyware vrij.

het kan zijn dat je iets gek's heb geinstaleerd maar je gaf aan dat je xp opnieuw heb geinstaleerd ging het toen om eeen schone instalatie of heb je hem ergewoon overheen geinstaleerd.

Het begon zo:
Mijn pc (alles net een jaar oud) werkt(e) altijd prima. Vanochtend kreeg ik de melding dat ik de nieuwe versie van AVG moest installeren omdat de oude versie vervallen gaat. Ik download dus de nieuwe versie en leverde al een probleem op met de melding dat er iets miste. Ik dacht "dan komt het wel later". Maar plots gaf mijn pc een klein piepje en niks meer deed het. pc uitgezet en weer aan, alles deed het even, weer een piepje, en weer stond alles stil. Vervolgens heb ik alles hersteld naar 2 dagen geleden en toen mijn pc weer opstartte werden opeens mijn schijven (niet om gevraagd) gecontroleerd door windows. Geen foutmelding dus dat zit wel goed, dacht ik. Niet dus, als ik mijn pc nu opstart krijg ik gewoon iedere keer de tekst: disk boot failure, insert system disk en press enter. Probleem is dat ik net nu mijn pc echt nodig heb. Houd dit in dat ik gewoon de XP cd erin moet doen, en kijken wat er dan gebeurd?

ok. dit was eergisteren. Daarna schone installatie van xp gedaan en hetzelfde gebeurd weer. Net een klein piepje en alles staat vast. Na enige tijd kan ik mijn muis weer even bewegen, maar programma's reageren niet. pc uigezet en weer aangezet, en weer de tekst "disk boot failure insert system disk and press enter". En dit na een schone installatie. Normaal gesproken allemaal niet zo erg (nou ja) maar normaal heb ik mijn pc niet zo echt nodig. Helaas nu juist wel wegens familie problemen in het buitenland, en juist nu geeft ie de geest. Wat kan dit toch zijn??

diskette

zit er misschien een diskette in je diskdrive?
ik had het laadst ook toen ik de dikette er nog in had zitten

kijk of je hardeschijf SMART ondersteunt en kijk wat voor prognose hij geeft als het om je hardeschijf gaat.

en kreeg je bij die schone instalatie ook weer die melding van AVG.

heb je na die schone instalatie wel alle drivers ook van je chipsets enzo weer geinstaleerd!!!

dat is echt super belangrijk.

Hoe kan ik kijken of mijn HD smart ondersteund als mijn pc niet meer werkt. Voor de rest alles goed geinstalleerd inclusief drivers. Maar hetzelfde probleem had ik ook voor de schone installatie dus aan de nieuwe installatie kan het niet liggen.
Lange Pier, please:confused:

In eerste instantie zou ik zeggen dat er ergens een probleem met de koeling is, bijv. een fannetje op een van de videokaarten of zo, maar nu krijg je ook nog die melding van je harde schijf, misschien is die schijf wel aan het overlijden. Probeer eens een progje te draaien van de fabrikant van je harde schijf om alles te checken.

Kijk hier eens:

http://www.seagate.com/support/seatools/

Laatst bewerkt:
Zit je koeler wel goed op de Processor???Met een klein beetje koelpasta er tussen???

Hoop niet, dat je met mij wil trouwen, zoals de buurvrouw.

Maare, er zijn meer helpers, hoor.

Die piep, krijg je vaak als, of de videokaartdrivers niet goed werken, de overdracht tussen moederbord en harde schijf wegvalt, of een andere hardwareprobleem, lastig dus, om te achterhalen.

Even vanaf het begin, opnieuw geïnstalleerd, ook de nForce drivers? of waren die al bij de install geïstalleerd, via F6.

Kijk eens in de computerkast, en druk eens de sata kabels aan, de mindere kwaliteit, willen wel eens los gaan zitten.

Eventueel opstarten met de XP cd, en de driverdisk, met F6, naar de repair/herstelconsole gaan, en daar een fixmbr, en een fixboot uitvoeren.

Overigens heeft het niets te maken met die AGV, dat was puur toeval.

Ik weet dat er meer helpers zijn Lange Pier, maar in het verleden heb ik met jouw hulp ook al aardig wat problemen opgelost maar ik zit nu echt omhoog en weet niet meer wat te doen. Ja, alles was goed geinstalleerd maar steeds dat piepje en alles staat stil. Na uit- en aanzetten weer disk boot failure enz. Ik ga dat repair verhaal nog maar eens proberen, maar dit alles gebeurde zomaar bij een goed draaiend systeem. Dus voor de de nieuwe installatie van windows.
mvrgr. Kanyarat.
(sorry Crash voor de dubbele melding, maar ik zit echt omhoog en niet alleen omdat mijn pc het even niet doet).

(sorry Crash voor de dubbele melding, maar ik zit echt omhoog en niet alleen omdat mijn pc het even niet doet).
Ik moet iedereen op dezelfde manier behandelen, wat dubbele posts betreft, daarom heb ik je andere topic gesloten.

Ik heb even een ouwe pc van mijn ex baas geleend zodat mijn vrouw in ieder geval contact kan houden met de achterban in verwegistan. Zo heb ik vanavond de tijd om alles eens rustig na te lopen. Een piepje en alles staat stil, kan dat ook het batterijtje zijn?

Ik probeerde net met de xp cd op te starten maar ik denk dat weer begonnen werd met installeren want ik kreeg de volgende tekst te zien in een blauw scherm:

Setup kan het type van een of meer in het systeem geinstalleerde apparaten voor massa-opslag niet vaststellen, of u heeft er voor gekozen zelf een adapter op te geven. Setup zal nu ondersteuning voor de volgende hardware voor massa-opslag installeren:

< geen >

* Druk op E als u extra SCSI-adapters, cd-rom stations, of speciale schijfcontrollers voor gebruik met windows wilt opgeven, ook als u daarvoor een ondersteuningsdiskette voor apparaten voor massa-opslag van de fabrikant hebt.

* Druk op enter als u geen ondersteuningsdiskette voor apparaten voor massa-opslag van de fabrikant hebt of geen extra apparaten voor massa-opslag wilt opgeven.

Ik heb geen flauw idee wat dit betekend maar heb het bange vermoeden dat er iets helemaal niet klopt. Enig idee??

Je hebt sata schijven, daar heb je die driver flop voor nodig, die staat op de cd rom van het moederbord, daar kun je dan de flop van brouwselen, je zult dan met F6, de driver eerst moeten installeren, door de E in te toetsen, en daarna enter.

Je vermelde dat je windows opnieuw had geïnstalleerd, hoe had je dat gedaan, dan?

Mocht je weer met windows kunnen werken, ga naar configuratiescherm>systeem>geavanceerd>instellingen van de opstart en herstelinstellingen>en dan het vakje, bij computer automatisch opnieuw opstarten, uitvinken.

Mocht je dan een crash krijgen, heb je een foutmelding, die de weg wijst naar de oorzaak.

Er zit wel een floppy bij met de tekst: "SATA RAID Driver disk, nVIDIA nF4, Silicon Image 3114, Rev. 1.0.
Ik weet zeker dat die niet gebruikt is toen mijn kennis xp opnieuw installeerde! Dat heeft ie dan ook zo gedaan dat ik alles kwijt ben:o

Maar hoe het is, is het, als ik xp weer aan de praat krijg zit ik nog steeds met dat piepje en dat alles dan stil staat!? Want dat gebeurde toen xp nog gewoon draaide en daar begon alle ellende mee.

Laatst bewerkt:
Dan heeft hij, denkelijk de nForce SATA poort gebruikt, en heeft hij zonder de disk gewerkt, alhoewel het mij sterk lijkt, heb je soms de schijven aan de Silicon Image controller gehangen?

Dan heb je wel die driverdisk nodig, lees eens wat je er zelf over schrijft.

Lange Pier, als ik op F6 druk om die driver te installeren gebeurt er niks en gaat xp gewoon door met laden!
Sorry, nu geloof ik wel gelukt.

Maar hoe het is, is het, als ik xp weer aan de praat krijg zit ik nog steeds met dat piepje en dat alles dan stil staat!? Want dat gebeurde toen xp nog gewoon draaide en daar begon alle ellende mee.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan