Panoramafoto in PowerPoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

gGerretje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Hallo Forumlezers,

Een vraagje waar ik al jaren mee rondloop en dat hopelijk nu ik Helpmij.nl ken binnen de kortste keren opgelost is.
Ik maak altijd een vakantieverslag met foto's in PowerPoint.
Daar zitten ook wel eens panoramafoto's bij.
Als ik zo'n brede foto plaats dan kan ik de breedte aanpassen aan de breedte van de dia, maar dan heb ik boven en onder een brede zwarte strook (achtergrond is zwart).
Pas ik hem aan aan de hoogte (en dat zou ik graag willen) dan steekt 'ie links en rechts een stuk uit en zie ik alleen een stukje tijdens de presentatie.

Wat ik nu graag wil is dat ik tijdens de presentatie gewoon kan scrollen.
Een voorbeeldje heb ik bijgevoegd.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Groetjes,
Ger

Laatst bewerkt:
Daarom ging het dus mis. Bestandje gewoon te groot.
Nu is het kleiner. Mijn foto's zijn normaal gesproken beter:)

Groetjes,
Ger

Hallo Helpmij-vrienden,

Ik heb helaas nog geen reacties gehad.
Moet ik er maar vanuit gaan dat het probleem niet op te lossen is of kan ik nog iemand prikkelen om een oplossing te vinden.

Ik hoop stiekem een beetje op het laatste.

Groetjes,
Ger

Ik heb hem bewerkt:
[DOWNLOAD]
Let niet op de opmaak, maar op het idee.
Kijk vooral naar de aangepaste animatie, en dan geavanceerd.
Is dit wat je bedoelde?

Hallo Compor,

Bedankt alvast voor je hulp tot dusver.
Nee die opmaak, daar kijk ik wel overheen, net zoals jij niet flauw hebt gedaan over mijn slechte foto's. :)
Ik heb je voorstel eens goed bekeken en bestudeerd.
Ik denk dat ik een beetje snap wat je hebt gedaan. Corrigeer me even als ik het fout omschrijf.

Je hebt knoppen geplaats en er drie effecten aan toegevoegd.
Ten eerste wordt de andere knop zichtbaar gemaakt
Tegelijkertijd wordt de geklikte knop verborgen
Ten derde wordt een animatiepad (naar links of rechts schuiven van de afbeelding) in werking gezet.

Dat werkt in ieder geval. Alleen moet ik (op de eerste keer na) twee keer op een knop klikken om hem terug te laten schuiven.
Ik zou er dan ook graag nog een mogelijkheid bij hebben om het schuiven te stoppen.

Dus als we dat voor elkaar krijgen heb ik in ieder geval iets dat doet wat ik graag wil.

Maar wat ik nou eigenlijk bedoelde was een schuifbalk (besturingselement scrollbar) waarbij ik net als bij een internetpagina (die ik naar boven of beneden scroll) mijn afbeelding naar links en rechts kan scrollen en kan stoppen waar ik dat zelf wil. Ik had er al een bij geplaatst, maar het probleem is dat aan zo'n schuifbalk geen effect kan worden toegevoegd. Dat moet dan weer met VBA code gebeuren.
Als dat in Excel moest zou ik er waarschijnlijk al lang uit zijn, maar in PowerPoint heb ik toch even een duwtje in de rug nodig. Bijvoorbeeld: hoe selecteer ik dan die afbeelding? (Select("naam") of zoiets?). Daarna waarschijnlijk met de eigenschap .Left enzovoorts. Misschien dat je nog wat ideetjes hebt.

Mocht je nog wat tijd over hebben, dan hou ik me aanbevolen.

Groetjes
Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan