Papier probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal.

Ik heb nog steeds een probleem met mijn HPLaserJet 2300d
Na ongeveer 5vellen papier uitstekend geprint te hebben, krijg ik een Paper Jamp

Papier blijft vastzitten in de printer en bovenin de printer Bij de achterklep blijft ook een vel zitten.
Omdat ik veel lange documenten moet printen is dit zeer lasig.

Wie heeft ervaring mer dit fenomeen ? Wat moet ik hieraan doen ?

Voordat in het papier in de lade no2 van de printer doe, breek ik het papier, zodat ze niet vast aan elkaar zitten.

MVG
Jan Filarski

Bij invoer voor papier ik heb in mijn printer een regelaar voor papier formaat, en die is altijd een millimeter verder weg dan randje van papier zodat niet vast kan komen staan tijdens printen, heb jij dat ook nagekeken bij jou ? of je zoiets ook kan doen ??

Laatst bewerkt:
Hallo

"Wie heeft ervaring mer dit fenomeen ? Wat moet ik hieraan doen ?"

Betrokken toestel ken ik niet , jammerlijk genoeg wordt er tevens geen ouderdom vermeld.

Maar ... mocht dit een reeds gedateerd toestel zijn , zou ik persoonlijk beginnen met alle aandrukrolletjes e.d. eens te controleren op slijtage.

In een laserprinter zitten --> pick-up rollers ... transfer separation rollers , alsook transfer rollers.

Uw probleem kan in de laatst genoemde zitten.

Ik heb er geen flauw idee van , of je deze voor dit toestel individueel kunt kopen.

Meestal zitten deze in een "maintenance kit".

Hoe en wat je allemaal dient te demonteren om deze te kunnen vervangen , zul je wel kunnen terugvinden op het www (you-tube ???).

Mocht je echter 2 linkse handen bezitten ... niet zelf aan beginnen , maar laten uitvoeren door iemand die weet met wat hij bezig is.

Uiteraard kan de oorzaak ook nog ergens anders zitten , maar vanop afstand heb ik hier geen zicht op.

http://www.benl.ebay.be/itm/HP-Lase...Scanner_Parts_Accessories&hash=item43c08eb8a0

Hier maintenance kit , zelfs met uitleg hoe en wat je moet losmaken ....

http://www.printertechs.com/maintenancekit-instructions/hp-laserjet-2300

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo RoyoMix

Je bedoeld gewoon de geleidingen in de papierbak ?

Want anders kan ik eigenlijk niet voorstellen van een Regelaar voor papier formaat.
Welk merk printer gebruik je, in dit voorbeeld ?

MVG
Jaan Filarski

Hei hoi Jantje :D

Zullen wij nu over mijn printer praten ??? :shocked:

Yep ik bedoelde regelaar tis een klein knijp regelaar op geleider zoals jij dat bedoel bevind zich, ( en geleidingen zoals jij bedoel, zijn wat helemaal anders :D ) welke je een klein beetje naar links of rechts kan bewegen zodat je de juiste maat voor gewenste papier vast instellen kan ( een zeer geavanceerde printer dus :D ) enz..

En welke printer ik zelf gebruik dat doet er niet toe, van belang is dat hij werkt en voor alles dat ik hem nodig heb ( eindelijk weet ik niet, wat ik mee niet kan ) hij ook bruikbaar is ...

Laatst bewerkt:
Het is dan tijd voor revisie zoals gezegd. De rollen voor de papierscheiding zullen het kunnen zijn bijvoorbeeld. Of een veertje slap of een sensor niet goed werkende. Dit soort dingen is moeilijk om zelf aan te beginnen. Er zijn bedrijven die niks anders doen maar een andere soortgelijke printer kopen is tegenwoordig goedkoper. Handinvoer werkt in ieder geval nog wel. https://www.youtube.com/watch?v=nIY8hoFFDGM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan