Papierstoring HP Officwjet Pro 8620

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikki Russel

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Berichten
63
Geachte leden,

Sinds een week krijg ik de melding papierstoring, en moet de duplex achter verwijderen om het vastgelopen papier
te verwijderen, echter zit er geen papier vast, en voorin ook niet en de paierlade ook niet.

Heb twee foto's van de foutmelding van de display gemaakt en bijgevoegd, HP Printerstoring 1 en 2. Zie bijlagen

Hopelijk kan mij hier iemand mij hiermee voorthelpen?

Bij voornaat dank,

Met vriendelijke groet,

Nikki
 

Bijlagen

  • HP Papierstoring 1 .jpg
    HP Papierstoring 1 .jpg
    1,3 MB · Weergaven: 22
  • HP Papierstoring 2.jpg
    HP Papierstoring 2.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat de sensor vies is, of er zit iets anders aan wat d eboel blokkeert. Zo had ik een keer dat de printer onverwachts een stuk touw had ingeslikt!
Dat ding maakte een raar kabaal, liep vast, en gaf soortgelijke errors dat ik hem DIRECT uit moest zetten. En opeens zag ik dat de printer zichzelf bijna intern verhangen had. ;)
 
Ik verdenk er ook een vervuilde sensor van welke voor jou dit probleem veroorzaakt ..
Demonteer de delen die je demonteren kunt, gebruik een busje perslucht (droge lucht en vochtvrij..) en reinig de printer ermee, monteer de delen weer en kijk wat het resultaat is ..
Als het van toepassing is, maak de doorvoerrollen ook schoon, mijn eerste HPprinter had ook last van vervuilde rollen (maar dat was al een hele poos terug)

@Aar, je moet de printer dan ook niet voeren met oud papier welke je bijelkaar bundelt met een touwtje ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik verdenk er ook een vervuilde sensor van welke voor jou dit probleem veroorzaakt ..
@Aar, je moet de printer dan ook niet voeren met oud papier welke je bijelkaar bundelt met een touwtje ;)

Zal ik doen! :p
Wat het probleem nou werkelijk was, was dat er in het bureau een kabeldoorvoer zit waarbij een van de kabels nog een stukje touw had, zodat we die makkelijk omhoog konden halen. Die is nooit verwijderd, en die kwam na het vervangen van de printercardridges (waarbij de printer heen en weer schoof) in de achterste doorvoer te zitten. Maar de printer heeft het uiteindelijk gered.
 
Goede morgen,

Heb de duplex gereinigd, heb de rest schoon geblazen met air duster.
Printer alleen op netstroom aangesloten en printer aangezet, zelfde meldingen.

Als ik de voorklep even open trek en weer sluit krijg ik het normale scherm ( zie bijlage HP Papierstoring 3)
even te zien.

Verder schrijft U de sensor reinigen, heb nog even gegoogeld, maar zou zxo niet weten waar deze zit.

Hoop dat u mij verder kan helpen!

Met vriendelijke groet,

Nikki
 

Bijlagen

  • HP Papierstoring 3.jpg
    HP Papierstoring 3.jpg
    900,1 KB · Weergaven: 15
De printer resetten
Soms blijft een papierstoring optreden, ook al is er geen papier vastgelopen (ogenschijnlijke papierstoring). Reset de printer, waardoor een foutieve papierstoringsfout kan worden verholpen, en probeer dan opnieuw af te drukken.

1. Schakel de printer in als dit nog niet is gebeurd.
2. Ga pas verder als de printer inactief is en geen geluid meer maakt.
3. Koppel het netsnoer los van de achterkant van de printer zonder de printer uit te zetten.
4. Haal de stekker uit het stopcontact.
5. Wacht minstens 60 seconden.
6. Steek de stekker weer in het stopcontact.

opmerking: U wordt aangeraden het netsnoer van de printer rechtstreeks aan te sluiten op het stopcontact.

7. Sluit het netsnoer weer aan op de achterkant van de printer.
8. Zet de printer aan als deze niet automatisch inschakelt.
9. Ga pas verder wanneer de printer inactief is en geen geluid meer maakt.
 
Senso,

Exact zo gehandeld zoals u boven hebt omschreven.
Krijg nog dezelfde schermtjes te zien zoals ik boven heb omschreven.
 
Exact zo gehandeld zoals u boven hebt omschreven.
Krijg nog dezelfde schermtjes te zien zoals ik boven heb omschreven.

Zeer betreurenswaardig dat dit dan niet lukt. Maar goed jouw probleem is één van de vele met HP en daarom koop ik nooit geen HP meer. Heb genoeg ellende met HP meegemaakt en nog steeds.
 
Laatst bewerkt:
Mocht ik de printer niet meer aan de praat krijgen, ben ik van plan om
een kleuren laser te kopen, een Hp.


Maar raad U af, welk merk komt dan in aanmerking?

M.vr.gr. Niiki
 
Ik heb nu een Epson 4700 dat is met die vloeibare inktpatronen 4 stuks en de afdruk op normaal papier is goed te noemen en bij foto-eisen weet ik het niet. Zou met de inkt zuinig zijn in gebruik. Ik heb hem nog maar kort en verder geen problemen gehad.
 
Heb ik geprobeerd.
Voordien lang op internet gezocht 'papier storing' meeste hierover ging werkelijk over een
papierstoring wat bij mij het geval niet is.

ook geprobeerd de printer te resetten, maar helaas.

m.vr.gr. Nikki
 
Alles geprobeerd, tot op heden niet gelukt de printer aan het printen te krijgen.

m.vr.gr. Nikki
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan