Papiertransport Canon S500

Status
Niet open voor verdere reacties.

HaraldVanK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
Het internet afgeschuimd met deze vraag, op zoek in de handleiding, maar niks gevonden. Vandaar mijn vraag op dit forum:

Ik heb een printer Canon S500, die ik tot volle tevredenheid gebruik. Vanmorgen kreeg ik er een probleem mee: het papier-transport hapert.

Als ik de printer uit- en aanzet, dan gaat hij zijn 'normale' opstart volgen. Daarin meen ik een deel van het geluid dat hij normaal maakt, te missen (klinkt vaag, ik weet het).

De cartridges zijn allemaal voldoende vol. Ik heb het met een parallelle kabel én met een USB-kabel geprobeerd en ben nu 'at a loss'.

De status-monitor geeft aan "De printer reageert niet".Ik heb zelf het idee dat een bepaalde sensor verstopt is (niet het juiste signaal doorgeeft) maar bij het uit elkaar halen en voorzichtig onderdelen poetsen kwam ik geen rare stof/ongerechtigheden tegen.

Weet iemand raad?

Ik heb een S330 en daarbij gebeurd het nogal eens dat er een klein dingetje in de opening van het papier valt.
Vaak zit het dan helemaal tussen de rollen, de printer open maken en het gehele papierhouder verwijderen (twee schroefjes los maken, let op, niet de asjes verdraaien die daar op zitten) er vervolgens kun je het binnenwerk bekijken en eventuele onrechtmatigheden verwijderen.

Opgelost

Goeie tip, Maestro!:thumb:
D'r was inderdaad een bind-draadje in de papier-opening gevallen en die blokkeerde de initialisatie.

Na verwijderen was het probleem verholpen en kon ik weer printen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan